پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت 232 هزار نفر از زائران حسینی ایام اربعین به کشور

بازگشت 232 هزار نفر از زائران حسینی ایام اربعین به کشور
سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت از بازگشت 232 هزار نفر از زائران حسینی ایام اربعین به کشور خبر داد.

محسن نظافتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: عملیات بازگشت زائران ایرانی ایام اربعین به کشور از اول دیماه آغاز شده و تا این لحظه(پنجشنبه) 232 هزار و 100 نفر از زائرین این ایام به کشور بازگشته اند.


وی افزود:در عملیات بازگشت زائران به کشور 94 هزار نفر  از مرز مهران، 40 هزار نفر از مرز چزابه، 86 هزار نفر از مرز شلمچه و همچنین 7800 نفر از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، 1500 نفر از فرودگاه اصفهان و 2800نفر از فرودگاه مشهد مقدس تا بعد از ظهر امروز به کشور بازگشته اند.


نظافتی ادامه داد: بحمدالله روند ورود زائران حسینی(ع) به کشور تا این لحظه روان و خوب است و علاوه بر وسایل حمل و نقل عمومی  و اتوبوسهای سازمان حمل و نقل جاده ای و پایانه های کشور که در استان های خوزستان و ایلام برای انتقال زائران بکار گرفته شده اند، 100 دستگاه اتوبوس کرایه شده توسط سازمان حج و زیارت  و 100دستگاه اتوبوس راهیان نور برابر قرارداد با سازمان حج و با استفاده از تجربه نقل ترددی حج تمتع برای انتقال زائران از مرزها به نزدیکترین شهرهای استان های مرزی کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.


این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در طول عملیات برگشت زائران به کشور ایستگاه های صلواتی و مواکب و هیئت های بزرگ مذهبی در حال پذیرایی و استقبال از زائران حسینی(ع) هستند.


سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت توضیح داد:  477 هزار تن از زائران ایرانی برای حضور در ایام اربعین حسینی(ع) در کربلا به کشور عراق عزیمت کرده بودند، که 60 هزار نفر از آنان قبل از دیماه به کشور بازگشتند و 232 هزار و 100 نفر از آنان از اول دی تا این لحظه به میهن اسلامی بازگشته اند و پیش بینی می شود  باقیمانده زائرین  این ایام ظرف دو روز آینده به کشور بازگردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.