پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیا می‌دانید؟ (بخش دوم : دانستنی های مسکن عمره‌گزاران)

آیا می‌دانید؟ (بخش دوم : دانستنی های مسکن عمره‌گزاران)
آیا می‌دانید در عملیات عمره جاری تعداد 71 هتل در دوشهر مکه و مدینه اجاره شده‌اند که تعداد 27 هتل مربوط به مکه و 44 هتل مربوط به مدینه می‌باشد؟

آیا می‌دانید
اصلی‌ترین عامل اختلاف قیمت در گروه‌های قیمتی عمره مفرده مربوط به هزینه بخش اسکان و اجاره هتل محل اقامت زائرین محترم می‌باشد؟

آیا می‌دانید تیم تهیه مسکن زائران عمره‌گزار ایرانی از ماه‌ها قبل از اعزام زائران جهت تهیه و عقد قرارداد مسکن مورد نیاز اقدام می‌نمایند تا با عنایت به رقابت بین کشورها و همچنین محدودیت‌های موجود، بهترین مسکن مورد نظر تهیه گردد؟

آیا می‌دانید براساس امتیازدهی هتل‌های محل اقامت زائرین ایرانی حداقل 16 شاخص گروه قیمتی معین شده که وضعیت فیزیکی، دوری و نزدیکی هتل به حرم، امکانات موجود، اداره و خدمات هتل و ... جزئی از امتیازدهی می‌باشد؟

آیا می‌دانید نظام استاندارد امتیازدهی به هتل‌های محل اقامت زائران در عربستان تابع نظام بین‌الملل هتلداری نبوده و تابع استاندارد خاص زیارتی است؟

آیا می‌دانید وضعیت، کیفیت و شرایط مسکن‌های موجود در مکه مکرمه و مدینه منوره یکسان نمی‌باشد؟

آیا می‌دانید اتاق‌های هرکاروان حاضر در هتل‌های عربستان بر اساس تعداد ظرفیت و فرم خاص به صورت دو و سه تخته در اختیار زائرین محترم قرار می‌گیرد؟

آیا می‌دانید هر هتل محل اقامت عمره‌گزاران ایرانی یک نفر به عنوان مدیر ثابت و عوامل تحت امر جهت خدمت به این عزیزان مستقر می‌باشند؟

آیا می‌دانید آب موجود در اکثر هتل‌ها از طریق منبع آب تهیه و قابل شرب نیست و زائران محترم می‌بایست از آبهای بطری جهت آشامیدن استفاده نمایند؟

آیا می‌دانید اکثر سرویس‌های موجود در هتل‌های عربستان از نوع سرویس فرنگی بوده و زائرین گرامی می‌بایست نسبت به نوع استفاده از این سرویس‌ها آگاهی قبلی داشته باشند؟

آیا می‌دانید به تعداد هر نفر در اتاق‌های محل اقامت لوازم بهداشتی(شامپو، صابون و مواد شوینده البسه) جهت مصرف 5 روز قرار داده شده است و زائران محترم تنها در صورت اسفاده از صابون یا شامپو مخصوص نیاز به همراه داشتن آن دارند؟

آیا می‌دانید با هماهنگی‌های صورت گرفته در روز زیارت دوره، اتاق‌ها با هماهنگی خانه‌دار، مدیر و یا معاون، نظافت خواهد شد؟

آیا می‌دانید جهت حضور در رستوران هتل برای صرف سه وعده غذایی ساعات خاصی مقرر گردیده و زائرین محترم می‌بایست در این امر دقت نظر لازم را داشته باشند؟


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.