پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همايش بزرگ آموزشي زائران عمره مفرده حج و زیارت گیلان

برگزاری همايش بزرگ آموزشي زائران عمره مفرده حج و زیارت گیلان
همايش بزرگ آموزشي زائران عمره مفرده شهرستان رشت با حضور گسترده 1400نفر زائر سرزمين وحي شامل برخي از کاروان هاي اين شهرستان روز جمعه در مهديه رشت برگزار شد.
در اين همايش حسن يگانه مدير حج و زيارت گيلان طي سخناني ضمن تسليت و تعزيت به زائران خانه خدا، به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکري (ع) و همچنين گراميداشت قيام خونين مردم ولايتمدار قم عليه رژيم ستم شاهي در 19 دي 56، به تشريح برنامه هاي سفر و اعزام زائران شهرستان رشت به سرزمين وحي پرداخت و گفت: جمع حاضر شامل 10 کاروان از کاروان هاي 27 دي تا 27 بهمن سال 92 شهرستان رشت هستند که خوشبختانه تاکنون 4 پرواز متشکل از 8 کاروان به استعداد 1070 زائر ، انجام شده و اميدواريم اين روند تا پايان عمليات عمره مرحله اول ادامه داشته باشد.
يگانه در ادامه از فراخوان مرحله دوم ثبت نام در تاريخ 28 دي ماه جاري خبر داد و گفت: اسامي کاروان هاي مرحله دوم در اين تاريخ اعلام و زائران محترم مي توانند براساس تاريخ يادشده در اطلاعيه، جهت ثبت نام به کاروان ها مراجعه کنند.
وي اضافه کرد: عمليات اعزام گروه دوم از 8 فروردين 93 تا 6تيرماه سال آينده انجام خواهد شد.
مدير حج و زيارت گيلان افزود: گروه اعزامي مرحله اول استان گيلان شامل 51 کاروان و يک کاروان دانش آموزي با ظرفيت 7230 نفر مي باشد و بيش از 5 هزار نفر نيز در مرحله دوم اعزام مي شوند که قرار است کاروان هاي فوق العاده نيز به اين تعداد اضافه شوند.
وي در ادامه هدف از برگزاري اين همايش آموزشي را تشريح نحوه ارايه خدمات، توصيه ها و آموزش نمادين احکام و مناسک حج عنوان کرد و گفت: جلسات آموزشي کاروان ها شامل 3 جلسه آموزشي در ايران و 4 جلسه آموزشي در مدينه است که زائران در اين همايش ها در خصوص چگونگي هزينه ها، رعايت قوانين و مقررات و احکام مناسک آشنا مي شوند.
مدير حج و زيارت گيلان اعزام زائران به سرزمين وحي را بر اساس چهار گروه قيمتي و هزينه هاي تعريف شده متناسب با آن دانست و اظهار داشت: هزينه گروه اول 1810300 تومان (3د - جده)، هزينه گروه دوم 1857100 تومان (3ج - جده)، هزينه گروه سوم 2223500 تومان (3د - مدينه) و هزينه گروه چهارم 2306700 تومان (3ب - مدينه) است که اين رقم شامل همه هزينه هاي زائران از زمان ثبت نام تا بازگشت به فرودگاه رشت مي باشد.
حسن يگانه با بيان اينکه همه زائران طبق قرارداد سازمان حج و زيارت با بيمه ايران از 48 ساعت قبل از سفر و 2 هفته بعد از سفر تحت پوشش بيمه هستند خاطرنشان کرد: درخصوص بيمه تکميلي نيز قراردادي از سوي سازمان بسته نشده اما هر يک از زائران مي توانند در صورت تمايل و توافق خود را تحت پوشش بيمه تکميلي قرار دهند.
وي در ادامه با اشاره به اقدامات بعثه مقام معظم رهبري گفت: از سوي بعثه مقام معظم رهبري روحاني واجد شرايط، داراي سابقه سفر، آشنا به احکام و مناسک و همچنين آشنا به فتواي مراجع عاليقدر جهت راهنمايي زائران محترم به کاروان ها معرفي مي شود که طي سفر و 3 جلسه آموزشي در ايران و 4 جلسه آموزشي در مدينه در خدمت زائران شريف خواهند بود.
در ادامه اين مراسم سرهنگ ميرزايي رئيس پليس فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت و سروان نصرتي نماينده ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هر يک به اقتضاي وظيفه سازماني و با اشاره به جلوگيري از سفر زائران معتاد به سرزمين وحي گفتند:در ارتباط با اهميت برخورد با حمل کنندگان مواد مخدر و هر گونه مواد و قرص هاي روان گردان و غيره، تدابيري اتخاذ شده تا براي حفظ آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي و زائران عزيز،توسط پليس فرودگاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعزام زائري که حامل مواد مخدر باشد جلوگيري بعمل خواهد امد.
در اين همايش، پس از ارائه نظرات کارشناسي و پيشگيري از انواع بيماري هاي رايج در عربستان سعودي توسط دکتراسدي کارشناس ارشد بيماري هاي عفوني مرکز بهداشت رشت، حجت الاسلام شفيعي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در حج و زيارت استان گيلان طي سخناني ضمن تسليت و تعزيت به زائران خانه خدا، به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکري (ع) و همچنين گراميداشت قيام خونين مردم ولايتمدار قم عليه رژيم ستمشاهي در 19 دي گفت: برخلاف تصور برخي ها که مي پندارند فلسفه بعثت انبياء ايجاد توحيد در انسان هاست، انبياء براي تزکيه جامعه و تعليم کتاب مبعوث شده اند چون خداشناسي و توحيد در نهاد هر انسان و موجودي وجود دارد. اما انسان بدون تزکيه هيچ ارزشي ندارد.
وي با تاکيد بر لزوم توجه زائران به عبادت در اين سفر معنوي اظهار داشت: شما زائران محترم از بين 2 ميليون و 500 هزار نفر گيلاني انتخاب شده و دعوت شده خداوند هستيد پس اين دعوت را به فال نيک گرفته و از لحظه لحظه حضورتان در سرزمين وحي براي عبادت و نيايش استفاده کنيد.
حجت الاسلام شفيعي با تاکيد بر لزوم حفظ و رعايت حجاب اسلامي گفت: شما زائران بايد الگو و نمونه کامل يک زن و مرد مسلمان باشيد و فرهنگ بالاي ايراني بودن خود را به جهانيان نشان داده و حجاب خود را به صورت کامل رعايت کنيد. قابل ذکر است در پايان اين مراسم مناسک و اعمال عمره مفرده توسط حجت الاسلام هاشمی یکی از روحانیون برجسته کاروان های گیلان به صورت نمادين و عملي براي زائران تشريح شد.
برچسب ها : همایش،گیلان
کارشناس روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.