پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضیح سازمان حج و زیارت در خصوص تأخیر در پرواز عمره گزاران اصفهانی

توضیح سازمان حج و زیارت در خصوص تأخیر در پرواز عمره گزاران اصفهانی
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در خصوص تأخیر و جابجایی در پروازهای عمره گزاران استان اصفهان توضیح داد.

حسن سرخوش مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: پرواز اصفهان به جده شرکت هواپیمایی ایران ایر شنبه شب به علت بارش برف لغو گردید و دیروز برای بار دوم هواپیما مسافرگیری کرد و در باند فرودگاه قرار گرفت اما برج مراقبت به دلیل وجود مه غلیظ و نبود دید کافی و به منظور حفظ ایمنی زائران از برخاستن هواپیما جلوگیری کرد.

وی افزود: با مساعد شدن شرایط جوی پرواز جایگزین برای این زائران، ساعت 14 امروز انجام گرفت و طول سفر این گروه از زائران کاهش نمی‌یابد و برای 10 روز مانند سایر زائران در سرزمین وحی اقامت دارند.

مدیرکل برنامه ریزی و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین هواپیمای حامل عمره‌گزاران استان اصفهان مربوط به شرکت هواپیمایی ماهان که زائران را از جده به ایران می‌آورد و قرار بود روز گذشته در فرودگاه این استان فرود بیاید، به دلیل وجود مه غلیظ در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین نشست.

وی بیان کرد: چند دستگاه اتوبوس به فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شدند تا زائران این استان از طریق اتوبوس عازم اصفهان شوند .

سرخوش ادامه داد: هواپیمای شرکت ماهان که به علت شرایط نامساعد جوی در فرودگاه حضرت امام(ره) فرود آمده بود، بایستی در برگشت بخشی از زائران استان اصفهان را به جده اعزام می نمود که این پرواز لغو گردید و با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته زائران این پرواز ساعت 15 امروز از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اعلام کرد: همچنین هواپیمای سعودی حامل زائران استان اصفهان نیز که قرار بود ساعت یک بامداد امروز در فرودگاه اصفهان فرود بیاید، نیز به علت شرایط نامساعد جوی، به ناچار در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به زمین نشست.

 وی اشاره کرد: هواپیمای سعودی مذکور قرار بود گروهی از زائران اصفهانی را به عربستان انتقال دهد که هم اکنون در حال برنامه ریزی و تدارک پرواز جایگزین برای این هواپیما هستیم.

  این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ضمن پوزش از زائران پروازهای لغو شده در توضیح علت تأخیر برخی پروازهای اخیر عمره ‌گزاران گفت : لغو پروازهای اخیر عمره گزاران به علت شرایط نامساعد جوی، وجود مه سنگین و کاهش دید و با هدف حفظ سلامت و ایمنی زائران در پروازها انجام گرفته است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.