پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس خبر داد

یکسان سازی و کاهش هزینه‌های دریافتی از زائران ایرانی در کشور عراق

یکسان سازی و کاهش هزینه‌های دریافتی از زائران ایرانی در کشور عراق

رئیس سازمان حج و زیارت از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت جهانگردی عراق در راستای یکسان سازی و کاهش هزینه‌های دریافتی از زائران ایرانی در کشور عراق خبر داد.

سعید اوحدی که هم‌اکنون به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کشور عراق حضور دارند، در گفت‌وگو با فارس گفت: این سفر به دعوت لواء السمسیم وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق انجام شده است و قرار است در روز سوم سفر تفاهم نامه‌ای در خصوص یکسان سازی قیمت‌ها و عوارض ورود زائران ایرانی به عراق منعقد شود.

وی ادامه داد: قبل از انجام سفر کمیته‌ای به عراق سفر کردند تا متن تفاهم نامه مورد نظر را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به هزینه‌های اخذ شده توسط کشور عراق از زائران ایرانی اظهار داشت: هزینه‌ای که کشور عراق بابت ویزا از زائران ایرانی اخذ می‌کند 40 دلار است در حالیکه ایران از مسافران عراقی 20 دلار می‌گیرد، مبلغی که بابت خروجی فرودگاه‌ها اخذ می‌کنند نیز متفاوت است و همچنین در فرودگاه کشور عراق ورودیه‌ای را از زائران می‌گیرند که ما آنها را نیز دریافت نمی‌کنیم و 10 دلار نیز تحت عنوان وزارت جهانگردی دریافت می‌کنند.

اوحدی اظهار داشت: ما در این تفاهم‌نامه تلاش داریم تا هزینه‌هایی که بابت برخی از موارد مانند ویزا، هزینه خروج فرودگاهی و هر هزینه دیگری را یکسان سازی کنیم که در صورت تحقق این مورد هزینه سفر زائران ایرانی به کشور عراق کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین در این سفر به دنبال این هستیم تا ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای احداث هتل و آشپزخانه را بررسی کنیم تا خدمات در خور شأن زائر را فراهم کنیم و همچنین با تأسیس شرکتی که قرار است در داخل مرزها و همچنین در کشور عراق برگزار شود در جهت توسعه زیرساخت‌ها اقدام می‌کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود در کشور عراق برای سرمایه‌گذاری شناسایی می‌شود تا بتوان از آنها برای گسترش امکانات و سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کرد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.