پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در ديدار هيات بعثِه و حج و زيارت ايران با وزير راه عراق انجام شد؛

بررسي راهكارهاي كم شدن هزينه و تسهيل حمل و نقل زائران ايراني

بررسي راهكارهاي كم شدن هزينه و تسهيل حمل و نقل زائران ايراني
حجت الاسلام قاضي عسكر و سعيد اوحدي در ديدار با وزير راه عراق راه كارهاي كم شدن هزينه و تسهيل حمل و نقل زائران ايراني را بررسي كردند.

حجت الاسلام قاضي عسكر و سعيد اوحدي چهارشنبه 25 دی 92 با هادي العامري وزير راه عراق ديدار و گفت و گو كردند.

حجت الاسلام قاضي عسكر در اين ديدار با اشاره به توافقات صورت گرفته در دوره‌هاي قبل با وزرات راه عراق در زمينه تسهيل سفر زائران به عراق گفت: پيش از اين نيز در زمينه خط آهن و گسترش آن از خاك ايران به عراق مذاكراتي شده بود كه شما نيز اعلام آمادگي در اين زمينه داشتيد.

وي با بيان اينكه اگر هزينه‌هاي سفر به عتبات را كاهش دهيم تعداد زائران نيز افزايش مي‌يابد، ادامه داد: اگر بتوانيم عوارض فرودگاه و هزينه ويزا را كم كنيم، هزينه قابل توجهي به زائرين كمك خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: استفاده از ظرفيت حسينيه‌ها نيز در كاهش هزينه زائرين تاثير گذار خواهد بود و در عين حال باعث افزايش حضور زائرين مي‌شود.

حجت الاسلام قاضي عسكر در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تحركات گروه‌هاي تكفيري در عراق اشاره كرد و گفت: اميدواريم شر تكفيري‌ها از سر شيعه و اهل سنت كم شود و كشور عراق بتواند به سمت آبادي گام بردارد.

در ادامه اين ديدار سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه موضوع حمل و نقل يكي از موضوعات مهم مرتبط با زائرين است، اظهار داشت: هم اكنون ۶۰ درصد زائرين ما از مرز زميني و ۴ درصد از مرز هوايي اعزام مي‌شوند.

وي سياست دولت يازدهم و سازمان حج و زيارت را افزايش تعداد زائرين به ويژه در عراق عنوان كرد و افزود: توقع مردم اين است كه اگر تعداد زائرين افزايش پيدا مي‌كند خدمات نيز افزايش بيايد.

اوحدي ادامه داد: شركتي را براي بهبود وضعيت خدمت رساني به زائرين به زودي راه اندازي و ثبت خواهيم كرد و از تجربيات و پيشنهادات شما نيز در اين زمينه استفاده مي‌كنيم.

رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به دريافت عوارض از زائرين در فرودگاه نجف و عدم ارائه خدمات متقابل اظهار داشت: زائر از ما سوال مي‌كند كه چرا بايد مبلغ اين مبلغ را به عنوان عوارض پرداخت كند؛ بدون شك اين مسائل با توصيه شما حل و فصل خواهد شد.

اوحدي تصريح كرد: اگر سرمايه گذاران عراقي هستند كه مايل به سرمايه گذاري در شركت‌هاي حمل نقل باشند ما نيز آمادگي همكاري با اين سرمايه گذاران را داريم.

بنابر اين گزارش، در ادامه اين ديدار هادي العامري وزير راه عراق با تاكيد بر اين نكته كه خدمت رساني به زائرين افتخاري براي ما محسوب مي‌شود، گفت: ما آمادگي داريم كه اتوبوس‌هاي ايراني با زائر وارد خاك عراق شوند ولي مشكل مربوط به اعطاي ويزاي متعدده و وزارت كشور بوده است.

وي درباره برخي مشكلات تردد در فرودگاه بغداد براي زائرين اظهار داشت: براي حل اين مشكل مي‌توان بارها و وسايل مسافران قبل از حركت به سمت فرودگاه به فرودگاه برود و مامور امنيتي آنها را چك كند و مسافران معطل بررسي بار خود نشوند.

وزير راه عراق، همچنين با اشاره به نظر مثبت نخست وزير اين كشور براي حذف عوارض فرودگاه نجف، تصريح كرد: مبالغ ويزا بايد داراي برابري باشد و فرودگاه نجف نيز بايد عوارض را حذف كند وگرنه ديگر اجازه فرود هواپيما در اين فرودگاه را نخواهيم داد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.