پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت‎الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهورورئیس سازمان حج و زیارت

وحدت شیعه و سنی برای دشمن از صدها بمب اتم خطرناک‎تر است

وحدت شیعه و سنی برای دشمن از صدها بمب اتم خطرناک‎تر است
حجت‎الاسلام دکتر سید احمد موسوی مشاور رئیس جمهورورئیس سازمان حج و زیارت عصر دیروز در حاشیه همایش کارگزاران زیارتی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: باید از دیپلماسی حج استفاده کرد چراکه این صحنه باعظمت خود نشان از وحدتی بزرگ است.

وی در خصوص برگزاری اجلاس نم در ایران بیان کرد: اجلاس غیرمتعهدها افتخاری برای ایران اسلامی بود چراکه بسیاری از دیدگاه‎ها در مورد ایران با حضور در این اجلاس عوض شد.

مشاور رئیس‎ جمهور خاطرنشان کرد: خیلی‎ها در حج امسال از لیبی بدون قذافی و مصر بدون مبارک می‎آیند و می‎خواهند ببینند ملتی که 30 سال انقلاب کرده چگونه است، بنابراین تمام رفتار و کردار ایرانیان در موسم حج امسال زیر ذره‎بین قرار دارد و باید از همه نظر ایرانیان الگوی برتر باشند.

موسوی با بیان اینکه اندیشه‎های پویا و خوب کارگزاران، مدیران استان‎ها، روسای دانشگاه‎ها و دانشکده‎ها که در ارتباط با حج کار کردند بسیار موثر است، یادآور شد: از میان این تجارب، طرح‎های متعددی حاصل شده و درهای عدیده‎ای وجود دارد و اکنون هنر ما باید این باشد که این طرح‎ها را پیاده‎سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در عملیات حج، رسالت سنگینی بر دوش عوامل و کارگزاران است، متذکر شد: اگر کسی به این امر شک آورد یقینا موفق نخواهد بود لذا به همان اندازه که در مسائل مدیریتی، صنعتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیشرفت به دست می‎‎آید باید در این راستا نیز توقعات مردم به تناسب مقتضیات زمان افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در کار عظیم حج که عین قداست، طهارت و اجر و ثواب است باید با برنامه‎ریزی پیش برویم و روحانیون کاروان‎ها باید بدانند که لازم است دانش خود را افزایش داده و اهل مطالعه باشند.

موسوی ابراز امیدواری کرد حج امسال را با آرامش و آسایش بیشتری نسبت به سال‎های گذشته پشت‎ سر خواهیم گذاشت و اگر همه به این باور برسیم که مسئولیت سنگینی به دوش ماست کلید موفقیت با ما همراه خواهد بود.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.