پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری مراسم استقبال از زائرین عمره و افتتاحیه فرودگاه همدان

برگزاری مراسم استقبال از زائرین عمره و افتتاحیه فرودگاه همدان
زائرین سفر زیارتی عمره مفرده استان همدان امسال از فرودگاه همدان اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان همدان مراسم استقبال از زائرین پرواز مورخ 92/10/24در محل فرودگاه همدان با جمعی از مدیران استانی برگزار گردید.
حجه الاسلام اسماعیلی مدیر دفتر حج و زیارت استان همدان ضمن عرض تبریک اعزام زائرین از فرودگاه همدان و تشکر از مسئولین مربوطه گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود نورانی رهبر معظم انقلاب و به برکت خون شهدا و همچنین سعی و کوشش همه مسئولان کشوری و استانی شاهد انجام پروازهای مردم خوب و نجیب استان همدان از فرودگاه همدان به سرزمین وحی هستیم .
اسماعیلی اضافه نمود: از اینکه جناب آقای مهندس اوحدی توانسته اند آرزوی دیرینه مردم استان همدان را پس از سالها برآورده نمایند و زائرین استان از فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی گردند ابراز خرسندی می کنیم.
در ادامه این مراسم آیت اله محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان ضمن تشکر از مسئولین گفت : حیوانات عالم برزخ را می بینند ولی ما انسانها نمی بینیم علت آن این است که حیوانات تعلق خاطری به این دنیا ندارند لذا عالم برزخ را می بینند و لی ما انسانها در حجابیم و به این دنیا تعلق خاطر داریم برزخ را نمی بینیم اما اولیا الهی برزخ را می بینند.
نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه همدان راه اندازی فرودگاه همدان را خدمت بسیار بزرگ و ارزشمندی برای مردم این استان برشمرد و از کیخواه مدیر کل فرودگاه استان همدان بواسطه زحمات و تلاش های ایشان در راه تحقق این مهم قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که انشا اله در آینده شاهد نشستن و برخاستن هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه همدان باشیم که این خود یک افتخار ملی بشمار می آید.
نوراله زاده قائم مقام معاونت برنامه ریزی و نظارت فرودگاه های کشور دیگر سخنران مراسم گفت : خداوند متعال را شاکریم که این فرصت برای ما ایجاد شد که راه اندازی فرودگاه همدان را یکی از مولفه ها و زیر ساخت های توسعه استان همدان بدانیم که با کمک همه مسئولین محترم استان خصوصا" مسئولین محترم شرکت فرودگاه های کشور به سرانجام رسید که مطمئنا" اثرات بسیار موثری در توسعه استان از جذب سرمایه گذار تا مولفه گردشگری را در پی خواهد داشت. وی اضافه کرد شرکت فرودگاه های کشور ظرف دو سال گذشته رقمی بالغ بر یکصدو پنجاه میلیارد ریال از محل منابع داخلی صرف بهسازی و بهبود سطوح پروازی فرودگاه همدان کرد که اقدام موثری بود تا ما در حال حاضر شاهد این باشیم که مردم شریف همدان سفر حج خود را از فرودگاه همدان آغاز می کنند و برگشت این عزیزان هم به فرودگاه همدان خواهد بود.
نیکبخت استاندار همدان نیزضمن عرض تبریک به عزیزانی که به استقبال حجاج خود آمده اند و همچنین به زائرینی که به سرزمین وحی مشرف خواهند شد در رابطه با راه اندازی فرودگاه همدان همه مسئولین محترم را سهیم دانسته و از مسئولین گذشته استان در این زمینه به نیکی یاد کرد و گفت: شاهد تلاش های بی وقفه این عزیزان در سنوات گذشته بوده ایم و از مبلغ سیصدو هشتاد میلیارد ریال اعتباری که قرار بود به این فرودگاه کمک شود تا آمادگی لازم برای پروازهای پهن پیکر ایجاد شود خوشبختانه مبلغ دویست و چهل میلیارد ریال آن تا کنون به استان واصل گردیده است.
وی افزود: لازم است از همه دوستان که در این زمینه تلاش خوبی کردند از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شرکت هواپیمائی ماهان ، مدیر کل فرودگاه کشور ، مدیر کل فرودگاه استان همدان و وزیر راه و شهرسازی که نهایت همکاری را با استان داشتند تشکر و قدردانی شود و اضافه کرد مطمئنا ثواب ارزنده ای نصیب تمام کسانی که دست اندر کار این پروژه بوده اند خواهد شد.وی ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مسئولین در آینده انشا اله تعالی سفر های حج در نهایت آسایش و آرامش برگزار گردد.
استاندار همدان در ادامه سخنان خود از زحمات بیدریغ و تلاش های گسترده ریاست سازمان حج و زیارت کشور و حجه الاسلام اسماعیلی مدیر حج و زیارت استان که مجدانه در کنار دیگر مسئولین در این زمینه همکاری و همیاری داشتند تشکر و قدردانی نمود
خجسته نماینده مردم شریف همدان در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود.وی گفت: آرزوی همه همدانی های عزیز این بود که یک روز پرواز را از این فرودگاه داشته باشند که به لطف خداوند تبارک و تعالی این موفقیت ایجاد شده است.نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت در آینده انشا اله تعالی علاوه بر پرواز حجاج به سرزمین وحی ، دیگر پروازهای داخلی و بین المللی را از فرودگاه همدان خواهیم داشت که امیدواریم خداوند تبارک و تعالی زیر ساخت های جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی با توجه به فرودگاه و آزاد راه و راه آهن در استان ایجاد نماید .ایشان از استاندار همدان که در رابطه با بحث توسعه استان و جذب سرمایه گذار به جد پیگیر هستند تشکر و قدردانی کرد .
وی از همه مسئولین و دست اندرکاران ، که در راه اندازی فرودگاه همدان تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد
در پایان این مراسم تعداد 234 نفر از زائرین سفر زیارتی عمره مفرده با پرواز شماره5020 شرکت هواپیمائی ماهان وارد فرودگاه همدان شدند. پس از پایان مراسم استقبال ، طبق برنامه ریزی های انجام شده تعداد 240 نفر از زائرین استان با پرواز شماره 5038 شرکت ماهان عازم جده شدند.


کارشناس روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.