پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طی سفر هیئت اعزامی ایرانی به عربستان صورت گرفت:

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج و معاون وزیر کشور عربستان

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج و معاون وزیر کشور عربستان
رئیس سازمان حج و زیارت طی سفر به عربستان با وزیر حج و معاون وزیر کشور عربستان در محل دفتر وزارت حج این کشور در جده دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته با  وزیر حج و معاون وزیر کشور عربستان در محل دفتر وزارت حج  این کشور در جده دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار 'بندر بن محمد حجار ' وزیر حج عربستان سعودی از مجموعه اجرایی و مسئولین حج و زیارت جمهوری  اسلامی ایران برای برقراری نظم در انجام عملیات حج تمتع گذشته تقدیر و قدردانی کرد.

سپس 'امیر منصور بن محمد' معاون وزیر کشور عربستان ضمن قدردانی از مجموعه حج و زیارت کشورمان گفت: منظم ترین حجاج در میان کشورها حجاج ایرانی هستند. آنها در حج گذشته تمام مناسک و اعمال را با نظم و انضباطی مثال زدنی انجام دادند.

معاون وزیر کشور عربستان تأکید کرد: در حج گذشته هیچ تخلفی از سوی زائران ایرانی گزارش نشده است و همه حجاج بعد از انجام مناسک به کشورشان بازگشتند و ایران تنها کشوری است که هیچ مورد زندانی از حج گذشته در عربستان ندارد.

شایان ذکر است طرفین در پایان دور اول گفتگوها ضمن ابراز رضایت از روند مذاکرات اعلام کردند : جلسه نهایی برای انعقاد تفاهم نامه حج آتی روز چهارشنبه برگزار و طی آن میزان سهمیه حجاج ایرانی مشخص می گردد.

لازم به ذکر است که برای اولین بار 'امیر منصور بن محمد' معاون وزیر کشور عربستان که عهده دار بخش عمده ای از برنامه های حج نیز میباشد با هیئت ایرانی دیدار و گفتگو داشته است.

همه ساله مسئولین حج کشورهای اسلامی ملاقات و گفتگوهایی با مسئولین وزارت حج عربستان برگزار می کنند که در این جلسات برنامه ریزی های عملیات حج آینده شامل حمل و نقل، اسکان، میزان سهمیه حج کشورها و سایر امور مربوط به حج به بحث و تبادل نظر طرفین گذاشته می شود.

امسال هم به دعوت مسئولین وزارت حج عربستان جلسه ای در 25 ربیع الاول با حضور مقامات کشورهای اسلامی برگزار شد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.