پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

«نخستین همایش عمره گزاران خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد»

«نخستین همایش عمره گزاران خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد»

اولین همایش عمره گزاران شهرستان بجنورد روز دوشنبه مورخه 07/11/1392 با حضور 1200 نفر برگزار گردید.

روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان شمالی اعلام کرد همایش زائران عمره شهرستان بجنورد با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری ،کارگزاران و زائرین خراسان شمالی و حضور یکصد دانش آموز از مدارس شهرستان بجنورد در روز دوشنبه 7 بهمن ماه در محل مجموعه ورزشی شهید علیدخت برگزار گردید .

در این همایش معنوی و با شکوه که توسط مدیریت سوی حج و زیارت خراسان شمالی و بعثه مقام معظم رهبری در استان برگزار گردید ، جواد شاد مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی با تشریح وضعیت عمره اعلام نمود شما عمره گزاران بعنوان نمایندگان این استان عازم سرزمین وحی شده و نام استان با حضور شما در کشور عربستان معرفی می شود .وی یادآور شد این فرصت را غنیمت شمرده و  از خرید کالاهای غیراساسی و حضور در بازارها بپرهیزید و از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرید

جواد شاد افزود : شما عمره گزاران بعنوان الگوی ملت ایران هستید، لذا حتماً در نمازهای جماعت شرکت کرده و با رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان از درگیری و بحث و جدل با نیروهای این کشور و مسائل حاشیه ای بپرهیزید.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی ضمن دعوت از مردم برای صرفه جوئی در هزینه ها تاکید کرد شیرینی این سفر را به کام افراد بی بضاعت و نیازمند نیز با کمک به آنها بچشانند .

در ادامه برنامه حجه الاسلام و المسلمین اسلامی فر نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت .ایشان در سخنان خود ضمن بیان اهمیت سفر زیارتی عمره مفرده ،وظایف زائر را قبل و بعد از سفر براساس آموزه های دینی تشریح نموده و استفاده از رهنمودهای روحانیون کاروان برای معتمرین ایران یادآور شد .

در ادامه این همایش و در بخش عملی نیز با استفاده از فضای ایجاد شده در سالن شهید علیدخت و اجرای عملی مناسک عمره توسط گروه همایش استان،آموزش مناسک عمره بصورت نمادین برای حاضرین توضیح داده شد.

از تفاوتهای این دوره آموزشی برای اولین بار دعوت از دانش آموزان و برای حضور در این مراسم معنوی بود که تلاش  شد تا این عزیزان با فضای معنوی عمره آشنا شوند و با توجه به اینکه زمان در مدینه منوره کم است با فضاسازی مناسب و نصب نقشه هایی از بقیع مطهر،حریم شریف نبوی و بیت الله الحرام و توضیح جغرافیای آن توسط سه تن از مدیران با تجربه کاروانهای حج تمتع حاضرین با اماکن زیارتی مدینه منوره و مکه مکرمه بصورت عملی آشنا شدند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.