پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیین برائت از مشرکین باشکوه تر از هر سال در عرفات برگزار شد

آیین برائت از مشرکین باشکوه تر از هر سال در عرفات برگزار شد

گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به مکه مکرمه :آیین برائت از مشرکین با شرکت هزاران زائر ایرانی و خارجی بیت الله الحرام باشکوه خاص در صحرای عرفات برگزار شد.

در این مراسم که حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ،حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت و نیز سفیر ایران در عربستان حضور داشتند در آغاز پیام حکیمانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیة الله العظمی خامنه ای توسط آقای قاضی عسکر قرائت گردید.سپس هزاران زائر یکصدا و با مشت های گره کرده فریاد های مرگ بر آمریکا ،مرگ بر اسرائیل و لبیک یا رسول الله سر دادند.

به گزارش خبرنگار ما در بخشی از پیام مقام معظم رهبری آمده است.: دشمن درپي آن است كه پايه‌هاي اصلي را متزلزل كند. ايادي فاسد امريكا و ناتو و صهيونيسم با استفاده از برخي غفلتها و سطحي‌نگريها مي‌كوشند حركت سيل‌آساي جوانان مسلمان را منحرف ساخته و آنان را به نام اسلام به جان يكديگر بيندازند و جهاد ضداستعماري و ضدصهيونيستي را به تروريسم كور در كوچه و خيابانهاي جهان اسلام تبديل كنند، تا خون مسلمانان به دست يكديگر بر زمين بريزد و دشمنان اسلام از بن‌بست نجات يابند و اسلام و مجاهدانش بدنام و زشت‌چهره جلوه كنند.آنان پس از نوميدي از حذف اسلام و شعارهاي اسلامي، اكنون به فتنه‌انگيزي ميان فرقه‌هاي اسلامي روآورده و با توطئه‌ي شيعه‌هراسي و سني‌هراسي بر سر اتحاد امت اسلامي مانع‌تراشي مي‌كنند.آنان با كمك عوامل خود در منطقه، در سوريه بحران مي‌آفرينند تا ذهن ملتها را از مسائل مهم كشورهاي خود و خطراتي كه در كمين آنها است، منصرف ساخته و به ماجراي خونيني كه خود تعمداً به‌وجود آورده‌اند معطوف كنند. جنگ داخلي در سوريه و كشتار جوانان مسلمان به دست يكديگر، جنايتي است كه به‌وسيله‌ي آمريكا و صهيونيسم و دولتهاي مطيع آنان، آغاز شده و در آتش آن دميده مي‌شود. چه كسي مي‌تواند باور كند كه دولتهاي حامي ديكتاتوريهاي سياه در مصر و تونس و ليبي، اكنون حامي دموكراسي‌خواهي ملت سوريه شده‌اند؟ ماجراي سوريه، ماجراي انتقام‌گيري از حكومتي است كه سه دهه به تنهائي در برابر صهيونيستهاي غاصب ايستاده و از گروههاي مقاومت در فلسطين و لبنان دفاع كرده است.

حضرت آیه الله خامنه ای در قسمت دیگری از پیام خود با اشاره به حوادث جهان اسلام بویژه کشور سوریه فرمودند:ما طرفدار ملت سوريه و مخالف هرگونه تحريك و دخالت خارجي در آن كشوريم. هرگونه اصلاح در آن كشور بايد به‌وسيله‌ي خود ملت و با روشهاي كاملاً ملّي صورت گيرد. اينكه سلطه‌طلبان بين‌المللي به كمك دولتهاي منطقه‌ئيِ گوش‌به‌فرمان، در كشوري به بهانه‌ئي بحران بيافرينند و آنگاه به دستاويز وجود بحران، خود را به ارتكاب هر جنايتي در آن كشور مُجاز شمارند، خطري جدي است كه اگر دولتهاي منطقه بدان نپردازند بايد منتظر فرارسيدن نوبت خود از اين خدعه‌ي استكباري باشند.

سپس قطعنامه پایانی مراسم در 9 بند قرائت و با تکبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.