پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش عمومی سال 93-92 ویژه زائران عمره شهرستان آبیک برگزار گردید.

اولین همایش عمومی سال 93-92 ویژه زائران عمره شهرستان آبیک برگزار گردید.

اولین همایش عمومی عمره مفرده سال 93-92 ویژه زائران عمره مفرده شهرستان آبیک در مورخ 92/11/03 از ساعت 15 الی 17 در مسجد حضرت ولیعصر(عج) آبیک، با استقبال گرم زائران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین در این همایش کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حضور پرشور زائران به بیان اهمیت این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: این سفر باید وسیله ای برای سیرالی ا... بوده و زائر در این سفر 10 روزه باید نهایت استفاده از این ایام را بنماید. وی در ادامه نکاتی در خصوص هزینه سفر عمره سالجاری، مقدار ارز تخصیص یافته به زائران عمره، رعایت قوانین کشور میزبان و عدم درگیری با ماموران امنیتی و ارشادی، ساخت و ساز حرمین که ممکن است محدودیتهایی برای زائرین ایجاد نماید، رعایت نکات بهداشتی، کمک زائران جوان به افراد مسن جهت انجام مناسک، شرکت در نمازهای جماعت مکه مکرمه و مدینه منوره و آمار زائرین عمره مفرده سالجاری و همچنین بحث آموزش که زائران به صورت اینترنتی و آنلاین می توانند از آن استفاده نمایند بیاناتی را ایراد فرمودند.

ایشان در پایان سخنان خود از زائرین خواستند که در طول سفر پرسشگر بوده و از روحانیون محترم تمام سوالات شرعی و دینی خود را بیان نمایند. همچنین از شش امام معصومی که آنها را در سرزمین وحی زیارت نموده اند یک حدیث آموزنده به عنوان سوغاتی معنوی سفر خود برای اقوام و خویشان خود ببرند.

در خاتمه، همایش با اجرای نمادین مناسک عمره مفرده و آموزش آن توسط حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان آبیک و از روحانیون حج، عمره و عتبات به پایان رسید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.