پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش توجیهی آموزشی عمره گزاران مرحله اول شهرستان سنندج

همایش توجیهی آموزشی عمره گزاران مرحله اول شهرستان سنندج

همایش متمرکز توجیهی آموزشی عمره گزاران شهرستان سنندج با اجرای برنامه های متنوع از جمله تلاوت قرآن مجید ، سخنرانی ، قصیده خوانی و .... روز جمعه مورخ 1392/09/06  رأس ساعت 9:30 در محل سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با حضور جمعیت کثیری از زایرین محترم و کارگزاران استان برگزار شد.

در این مراسم مدیر حج و زیارت استان کردستان با بیان این که سه جلسه آموزشی برای زایرین اعزامی در استان کردستان برگزار می گردد، گفت: در این جلسات آموزشی؛ زایرین خانه خدا نسبت به رعایت مسایل اخلاقی و رفتاری در کشور عربستان توجیه شده و مسایل معنوی و اجرایی مورد نظر توسط روحانیون و مدیران کاروان ها به آنان آموزش داده می شود.

ایشان در ادامه با بیان این که در عمره مفرده سال 93-1392 زایرین بیت ا...الحرام استان کردستان در دو مرحله به سرزمین وحی اعزام می شوند، خاطر نشان کرد: مرحله اول اعزام زایرین استان از 12  دی ماه سال جاری آغاز و تا اول فروردین سال 1393 ادامه خواهد داشت و تا کنون 9 گروه شامل 1247 زایر به استان کردستان اختصاص داده شده است.

ناظمی جلال بیان داشت: مرحله دوم اعزام زایرین کردستانی به سرزمین نزول قرآن از هشتم فروردین ماه سال 1393 آغاز می گردد که فراخوان عمومی برای ثبت نام از دارندگان اسناد ثبت نامی دارای اولویت اعزام در دهه دوم بهمن ماه سال جاری اعلام می گردد.

 

وی مدت اقامت زایران عمره مفرده در سرزمین وحی را 10 روز اعلام کرد و اظهار داشت: باید زایران عزیز در این مدت به نحو مطلوب از معنویات اماکن مقدسه بهره ببرند و تا حد ممکن از بازارگردی و خریدهای غیر ضروری خودداری نمایند.

در ادامه این همایش ماموستا خسرو کردی از روحانیون کاروان های عمره مفرده مطالب ارزنده ای در خصوص نحوه اجرای مناسک و طواف خانه خدا ایراد کرد.

سپس جمال شهسواری مسئول آموزش کارگزاران حج و زیارت استان نیز هدف از برگزاری همایش متمرکز آموزشی- توجیهی را افزایش معلومات زایران و هماهنگی بیشتر آنان دانست و ابراز امیدواری کرد زایرین عزیز استان الگوی مناسب برای سایر زایرین و سفیرانی خوب برای مردم استان کردستان باشند. 

در پایان ضمن تجلیل از همکاری کارگزاران محترم استان و کلیه ارگان ها و کسانی که در برگزاری این برنامه مدیریت حج و زیارت استان را یاری نمودند، مناسک نمادین عمره مفرده اجرا شد.  

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.