پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

سهمیه 64 هزار نفری ایران در حج 93

سهمیه 64 هزار نفری ایران در حج 93

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در ملاقات با وزیر حج عربستان سهمیه قطعی کشور برای سال آینده مشخص شد و به این ترتیب 64 هزار نفر در سال آینده می‌توانند به حج تمتع مشرف شوند که این سهمیه نسبت به امسال تغییری نداشته است.

سعید اوحدی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به عربستان و دیدار با وزیر حج عربستان گفت: در این سفر علاوه بر ملاقات عمومی که با حضور نمایندگانی از کشور عربستان و کشور ما برگزار شد دیدار خصوصی دیگری را نیز داشتیم که خوشبختانه فضای خوبی برای گسترش تعاملات ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این دیدار وزیر حج عربستان به دلیل نظم خوب برگزاری حج و عمره کاروان‌های ایرانی در سال جاری ایران را به عنوان یک کشور موفق در اجرای این مراسم دانست و ما نیز به دلیل اعتماد وزیر حج عربستان و باز شدن سیستم گذرنامه از ابتدای ماه صفر از وی تشکر کردیم.

آزاد شدن دو زندانی ایرانی حج امسال در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در موسم حج امسال دو زائر بی گناه ما به دلیل رعایت نکردن قوانین حج عربستان مانند داشتن ارز بیش از اندازه تعریف شده در قوانین کشور عربستان زندانی شده بودند که خوشبختانه با آزادی آنها موافقت کردند و این دو نفر آزاد شدند.

سهمیه 64 هزار نفری ایران در موسم حج 93

اوحدی اظهار داشت: در این دیدارها سهمیه قطعی تعدادی از کشورها بر اساس دستورالعمل سازمان کنفرانس اسلامی برای موسم حج سال آینده مشخص شد و همچنان 20 درصد کاهش ظرفیت سال آینده به قوت خود باقی ماند و سهمیه قطعی کشور ما نیز 64 هزار نفر مانند سال گذشته تعیین شد که شامل 61 هزار زائر و 3 هزار نفر کادر اجرایی است.

افزایش 350 هزار تومانی قیمت حج سال آینده

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از دادن نامه درخواست افزایش سهمیه ایران خبر داد و گفت: در این سفر قیمت‌ها نیز نهایی و قطعی شد و حداقل قیمت حج سال آینده 7 میلیون و 700 هزار تومان و حداکثر قیمت 10 میلیون و 590 هزار تومان در نظر گرفته شد که البته اگر افزایش قیمت ارز را از سال گذشته تا کنون محاسبه کنیم به طور متوسط باید قیمت‌ها حداقل 750 هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد که با مدیریت هزینه ها و 10 میلیون دلار صرفه جویی انجام شده حداکثر 350 هزار تومان قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

خانواده زائران مصدوم در عربستان نیز به آنها ملحق می‌شوند

وی همچنین با اشاره به ملاقات از مصدومان عمره امسال گفت: 4 نفر از زائرانی که مصدوم شده بودند به زودی مرخص می‌شوند و خانم 87 ساله ای نیز در میان مصدومان وجود دارد که هنوز مراحل درمان وی به پایان نرسیده است و ما تمهیداتی را اندیشیدیم که تا دو نفر از خانواده این افراد برای حضور در کنار مصدومان به عربستان سفر کنند.

افزایش سرانه اسکان حجاج ایرانی

اوحدی ادامه داد: همچنین سرانه اسکان زائران در سال گذشته 4 متر بود که امسال تلاش کردیم سرانه اسکان افزایش پیدا کند و با حذف هتل‌هایی که خدمت رسانی مناسبی به حجاج نداشتند 5 گروه قیمتی از گروه‌های قیمتی حج سال 93 حذف شد و به این ترتیب در سال آینده هتل‌هایی با کیفیت خدمت رسانی بالاتر در اختیار حجاج قرار می‌گیرد و بنابراین 11 گروه قیمتی خواهیم داشت.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.