پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

درخواست ایران از عربستان برای افزایش سهمیه حج 93

درخواست ایران از عربستان برای افزایش سهمیه حج 93
رییس سازمان حج و زیارت از ارسال نامه ای به وزارت حج عربستان سعودی مبنی بر افزایش تعداد زائران ایرانی در حج سال 93 خبر داد.

سعید اوحدی ضمن اشاره به دیدار اخیر خود با دکتر بندر بن حجار ــ وزیر حج عربستان، گفت: در این دیدار تفاهم نامه حج 93 بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان امضا شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه، سهمیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی مانند سال 92 تعیین شد.

اوحدی ادامه داد: البته در قالب نامه از وزارت حج عربستان درخواست کردیم تعداد زائران ایرانی در حج سال آینده افزایش یابد که قول دادند این مساله به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت از تصمیم وزارت حج عربستان برای صدور الکترونیکی روادید زائران در حج سال آینده خبر داد و گفت: روادید زائران عمره به صورت الکترونیکی صادر می شود و وزارت حج عربستان قصد دارد این کار را در موسم حج نیز انجام دهد.

به گفته مهندس اوحدی، بر این اساس به احتمال زیاد نحوه صدور روادید زائران در حج سال آینده الکترونیکی خواهد شد و ایران هر گونه آمادگی را برای این کار دارد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نام نویسی مشمولان در کاروان های حج سال 93 از 18 بهمن ماه آغاز می شود، افزود: خوشبختانه امسال کاروان های حج نسبت به سال های گذشته سه ماه زودتر تکمیل می شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بنا به اذعان وزیر حج عربستان سعودی، زائران ایرانی جزء معدود زائرانی بودند که در حج سال گذشته و عمره جاری هیچ گونه تخلفی از آنها سر نزده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، هزینه سفر به حج تمتع سال 93 حداقل هفت میلیون و 700 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و 590 هزار تومان خواهد بود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.