پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج خبر داد:

اطلاع‌رساني لحظه‌اي تأخير پروازهاي عمره‌گزاران

اطلاع‌رساني لحظه‌اي تأخير پروازهاي عمره‌گزاران

مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به لغو برخي پروازهاي زائران ايراني، از جايگزيني اين پروازها پس از فروردين‌ماه ۹۳ خبر داد.

«حسن سرخوش» با اشاره به بارش برف در روزهاي اخير و لغو برخي پروازهاي زائران ايراني به عربستان از روز شنبه، گفت: زائراني كه از عمره مفرده جا مانده‌اند در مرحله دوم و با جايگزين شدن پروازهاي لغو شده، پس از فروردين‌ماه ۹۳ اعزام مي‌شوند.

وي با بيان اينكه از فرودگاه‌هاي رشت و گرگان هر كدام دو پرواز و فرودگاه مشهد نيز دو پرواز تاكنون لغو شده است، افزود: پروازهاي نامبرده در صورتي لغو شدند كه بيش از ۴۸ ساعت فرودگاه‌هاي رشت، ساري، گرگان و مشهد بسته بودند و امكان برقراري پرواز وجود نداشت.

مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به باز شدن فرودگاه مشهد، مشكل نبود هواپيما را عامل لغو پرواز مشهد به مدينه عنوان كرد.

وي درباره پرواز هواپيماي سعودي از جده به مشهد كه به دليل نامساعد بودن هوا نتوانسته بود در فرودگاه مشهد به زمين بنشيند، نيز گفت: برخي پروازها كه از فرودگاه مدينه و جده عازم مشهد، ساري، رشت و گرگان بودند به سبب بسته شدن اين فرودگاه‌ها به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند.

وي همچنين با بيان اينكه فرودگاه‌هاي اصفهان براي ۲۴ ساعت نخست و فرودگاه‌هاي گلستان، ساري، گرگان و مشهد طي سه روز گذشته به سبب بارش برف بسته بوده است، علت تأخير در پروازهاي فرودگاه اصفهان را بارندگي و مه گرفتگي عنوان كرد.

سرخوش خاطرنشان كرد: پروازهاي اصفهان كه قرار بود با هواپيماهاي سعودي انجام شود به سبب تأخير به صورت فوق‌العاده از سوي هواپيمايي ماهان انجام شده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر فرودگاه‌هاي رشت و ساري بسته است، گفت: پرواز فرداي رشت از فرودگاه مهرآباد تهران انجام مي‌شود و فرودگاه ساري نيز اين وضعيت را دارد و اگر بخواهد امروز پروازي انجام شود، از فرودگاه مهرآباد يا بين‌المللي امام خميني (ره) خواهد بود.

مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با تأكيد بر اينكه از روز جمعه تاكنون ۴ پرواز لغو شده است، متذكر شد: زائران اين دو پرواز پس از فروردين‌ماه ۹۳ اعزام مي‌شوند.

وي همچنين با اشاره به مسافراني كه با تأخير ۲۴ ساعته عازم سرزمين وحي مي‌شوند، اظهار كرد: متأسفانه مدت اقامت زائراني كه با تأخير ۲۴ ساعت اعزام شده‌اند، كاهش مي‌يابد كه اگر مشكل از طرف شركت هواپيمايي باشد نه بدي آب و هوا، به زائران خسارت پرداخت مي‌شود.

سرخوش در پاسخ به اين سؤال كه اگر پرواز زائران با تأخير ۲۴ ساعته روبه‌رو شود و علت آن هم نامساعد بودن آب و هوا باشد، آيا خسارتي بابت كاهش مدت زمان اقامت زائران در مكه و مدينه پرداخت خواهد شد، گفت: مطمئنا سازمان حج و زيارت باید در اين زمينه تصميم بگيرد.

وي در بخش ديگري از توضيحات خود گفت: هر تأخيري در پروازها به صورت لحظه‌اي از سوي دفاتر حج و زيارت استان‌ها به مديران كاروان‌ها و زائران اطلاع‌رساني مي‌شود، تا حتي‌الامكان زائران را به فرودگاه منتقل نكنند و يا براي اعزام از طريق استان‌هاي مجاور اقدام شود.

مديركل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اگر قرار بر انجام پروازي باشد و تأخير پرواز به مدير كاروان‌ها يا زائران اطلاع‌رساني نشده باشد، زائران پس از ۶ ساعت تأخير به يك محل اقامتي يا هتل منتنقل مي‌شوند. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.