پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده استان قزوین

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده  استان قزوین

دومین همایش متمرکز زائران عمره مفرده 93-92 استان قزوین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین ،در این همایش که زائران اعزامهای 92/11/20 لغایت 92/12/22 استان قزوین را تحت پوشش قرار می داد از ساعت 9 صبح روز جمعه 18 بهمن ماه 92 در سالن ورزشی شهید بابائی قزوین و با حضور حجت الاسلام دکتر مظلومی معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، روزبه استاندار قزوین، محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و روحانیون کاروانها برگزار گردید.

کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، مغتنم شمردن ایام حضور در سرزمین وحی و رعایت قوانین کشور میزبان را به زائران گوشزد نموده و نسبت به احترام به زائران ملتهای دیگر کشورها و همچنین ذکر این نکته که چرا به خانه خدا مشرف می شویم، چه چیزی باید در آنجا بدست آوریم و چگونه از چیزی که در آنجا بدست آورده ایم حفاظت کنیم بیاناتی را ایراد کرد.

کلانتری دریغ نکردن زائر در خصوص پرسش از روحانی و مدیر کاروان و همچنین یادگیری 6 حدیث و خصلت نیکو از ائمه و معصومینی که در مکه مکرمه و مدینه منوره در آنجا زیارت می کنیم و بکارگیری آن خصلتها در زندگی را از زائران خواستار شد.

سپس حجت الاسلام دکتر مظلومی معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: یکی از برکات این انقلاب زنده شدن حج ابراهیمی(ع) است.

وی در خصوص آماده بودن زائر قبل از سفر ، برنامه ریزی و نهایت استفاده بردن از این 10 روز سفر گفت: زائر باید برای این سفر معنوی که ممکن است در طول عمر فقط یکبار نصیب انسان شود کاملاً آمادگی پیدا نماید که اولین آمادگی، آمادگی علمی است و زائر باید قبل از سفر اعمال و مناسک عمره و همچنین تاریخ و اماکن مقدس را قبل از سفر یاد گرفته و در آنجا از این اطلاعات خود به نحو احسن استفاده نماید.

دکتر مظلومی دومین آمادگی را آمادگی جسمی زائر بیان داشت و گفت: قبل از سفر زائر با تمرین و تکرار پیاده روی جسم خود را برای این سفر مقدس آماده نماید تا در طول اجرای مناسک عمره خصوصاً در طواف و سعی بین صفا و مروه مشکلی پیش نیامده و زائر بتواند بدون مشقت و سختی استفاده لازم را از طول سفر ببرد.

ایشان سومین آمادگی را آمادگی اقتصادی نامیده و گفت: مالی که در این راه صرف می شود باید پاک بوده و عاری از هرگونه مال حرام باشد چون اگر خدای ناکرده ذره ای در آن حرام باشد این عمره دچار شبهه می شود. و در انتها به بیان چهارمین آمادگی که همانا آمادگی اخلاقی که شامل حفظ حجاب خواهران، خوش برخوردی با همسفران، داشتن حلم و سعه صدر در طول سفر است بیاناتی را ایراد نمود.

در ادامه همایش رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین نکاتی را در خصوص حمل مواد مخدر و مجازاتهای آن در کشور عربستان و مجهز بودن پلیس فرودگاه به آخرین دستگاه کشف مواد مخدر از زائران خواستند از حمل هرگونه مواد مخدر به کشور عربستان خودداری نموده تا برای خود و خانواده شان مشکلی پیش نیاید.

و در انتهای همایش، مناسک عمره مفرده به صورت نمادین توسط جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدقریش موسوی از روحانیون باسابقه حج، عمره و عتبات اجرا شد.

 

برچسب ها : قزوین، حج
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.