پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی :

انقلاب اسلامی فراگیر و روشنی بخش و مایه عزت و عظمت ایران و ایرانی در جهان

انقلاب اسلامی فراگیر و روشنی بخش  و مایه عزت و عظمت ایران و ایرانی در جهان
مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهارشنبه شب 16 بهمن 92  با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در جمع صمیمی همکاران این سازمان و خانواده‌های آنان در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زیارت برگزار شد.

مهندس اوحدی در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) در توصیف انقلاب اسلامی بجای بیان شعارهای احساسی و تبلیغاتی از تعبیر انفجار نور برای بیان نهضت اسلامی و حرکت عظیم مردمی استفاده فرمودند و این در حالی است که پدیده نور در آموزه های دینی و در میان پدیده های هستی دارای جایگاه و ویژگی های متمایز است.

وی ادامه داد: پدیده نور در آموزه های دینی جایگاه ویژه ای دارد. در قرآن کریم یک سوره بنام نور وجود دارد و کلمه نور بیش از 30 بار در قرآن تکرار شده است، خداوند در قرآن، از پیامبر اسلام(ص) به عنوان نور یاد می کند و حتی در قرآن کریم تشبیه حسی خداوند با نور بیان شده است و یقیناً در توصیف عمیق معمار انقلاب که انقلاب اسلامی را به انفجار نور تشبیه می نماید، حکمتی بزرگ نهان بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: از ویژگی های نور فراگیر بودن و سرعت بالای آن در میان سایر پدیده های هستی است. یکی از دلایلی که امام(ره) انقلاب اسلامی را به نور تشبیه کردند این است که انقلاب همچون نور در جهان فراگیر و روشنی بخش شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد : از برکات این انفجار نور، عزت و عظمت مثال زدنی است که نصیب ملت شریف ایران و نظام اسلامی شده است، کدام عزت از این بالاتر که در دنیا هر تصمیمی در مجامع جهانی گرفته می شود و آنچه در اوضاع و تحولات منطقه رخ می دهد، ایران در آن نقش تأثیرگذاری دارد.

مهندس اوحدی بیان کرد: امروز به به برکت انقلاب اسلامی ، ایران جزء هفت کشور برتر در تولید علم در دنیا است و در حوزه های صنعت و فناوری پیشرفت های شایانی داشته است و امروز کشورمان در حوزه نظامی قدرت اول منطقه و جزء هفت قدرت برتر نظامی جهان است.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که رئیس جمهور امریکا عاجزانه اعتراف می‌کند "اگر قدرت داشتیم تاروپود فناوری هسته ای ایران را از هم می‌‌گسستیم اما نمی توانیم" و خرسندیم که آنها مجبورند در مقابل عظمت و عزت جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

وی یادآور شد : اگر امام (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور است به برکت این نور ظلمات گذشته از بین رفته است و فضای شفاف و آکنده از امید در کشور پدیدار شده است.

تحکیم و تقویت بنیان خانواده از اصول گفتمان انقلاب اسلامی

مهندس اوحدی خطاب به خانواده های حاضر مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تقویت و تحکیم بنیان خانواده از اصول گفتمان انقلاب اسلامی است. اگر به گذشته برگردیم و ساختار و نظام خانواده را بررسی کنیم، می بینیم که از هم گسیختگی‌ها و پیچیدگی‌هایی در برخی خانواده وجود داشت. از دیگر برکات انقلاب تأثیر مثبت آن بر انسجام نهاد خانواده بوده است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه (س) ادامه داد: مادر و نظام خانواده بزرگترین مدرسه تربیتی است و خدا را شاکریم که نظام تربیتی حاکم بر خانواده های ما نظامی مبتنی بر معنویت و فرهنگ حج و زیارت است.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از خانواده های همکاران سازمان، در انتها یادآور شد: رفتارهای حاکم درمجموعه ای که افراد در آنجا کار و فعالیت می‌کنند، بصورت ناخودآگاه بر رفتار و عملکرد آنان در محیط خانه تأثیرگذار است لذا امیدوارم همکاران من رفتاری نشأت گرفته از محیط معنوی که در آن به زائران خدمت می کنند، در فضای خانواده داشته باشند و همانطور که مخاطبان خود را که میهمان خداوند هستند مورد تکریم قرار می دهند، در فضای خانواده نیز اینگونه رفتار نمایند.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.