پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همه اطلاعات حج امسال از زبان حجت‌الاسلام دکترسید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت " تولید ملی و سرمایه ایرانی در حج تمتع 91

همه اطلاعات حج امسال از زبان حجت‌الاسلام دکترسید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت " تولید ملی و سرمایه ایرانی در حج تمتع 91
حجت‌الاسلام دکترسید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حج تمتع امسال، نیمی از اقلام مصرفی حجاج، تولید داخل و 100درصد پروازها از سوی ناوگان هوایی داخلی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار «قدس» با اشاره به تعداد زائران ایرانی عتبات عالیات گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند. موسوی افزود: کشور عراق درخواست افزایش زائران ایرانی را داشته است، اما ایران این امر را منوط به ارتقای کیفیت خدماتی و امنیتی کرده است. وی گفت: با توجه به وجود 17 کیلومتر خط ریلی در خاک عراق از مرز شلمچه و وصل شدن قطار دو کشور، در آینده نزدیک اعزام زائران توسط قطار امکان‌پذیر می‌شود.

مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی گفت: در سال 91، 75 هزار زائر ایرانی به مکه معظمه مشرف می‌شوند و البته باید گفت که امسال عربستان سعودی سهمیه زائران ایرانی در حج تمتع را بر اساس قانون یک زائر به ازای یک هزار نفر جمعیت به میزان 20 هزار نفر کاهش داد. عربستان سهمیه زائران ترکیه را نیز 20 هزار نفر کاهش داده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: طبق قانون عربستان سعودی، هر ساله 50 درصد زائران هر کشور، توسط هواپیمایی عربستان جابه‌جا می‌شود و امسال از طریق مذاکره با مقامات این کشور تصمیم بر این شد که جابه‌جایی تمام زائران ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – ایران‌ایر و ماهان - صورت گیرد.

وی همچنین از خدمت رسانی 300 پزشک در مراسم حج امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، بیمارستان‌ها و درمانگاههای عربستان موظف به ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران ایرانی هستند. به گفته وی امسال بیش از 50 درصد اقلام مصرفی در عربستان، ایرانی خواهد بود.

وی شروع پروازهای عوامل حج تمتع امسال را از 30 شهریور ماه امسال و شروع پرواز زائران را از چهارم مهرماه بیان کرد و افزود: تا 29 مهر امسال 227 پرواز رفت زائران ایرانی انجام می‌شود و در هر روز سه هزار زائر ایرانی اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام دکترسید احمد موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت افزود: پروازهای برگشت حج تمتع امسال از 10 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 29 آبان ماه تمام پرواز‌ها به اتمام می‌رسد. موسوی تعداد کاروانهای حج تمتع امسال را 449 کاروان بیان کرد و افزود: از این تعداد 214 کاروان مدینه قبل و 235 کاروان مدینه بعد هستند
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.