پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت خبر داد:

اعزام ۱۹۳ هزار زائر ايراني در قالب ۶۰۸ پرواز به عمره

اعزام ۱۹۳ هزار زائر ايراني در قالب ۶۰۸ پرواز به عمره

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت از اعزام 193 هزار و 155 نفر از هموطنان در قالب 609 پرواز به سرزمين وحي خبر داد و گفت: زائراني كه به علت شرايط جوي  پرواز شان لغو شده است، اسفند ماه امسال و فروردین 93 به سرزمین وحی اعزام می شوند.

«حسن سرخوش» پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت با اشاره به صدور رواديد 225 هزار عمره‌گزار ايراني تا اين لحظه، گفت: تاكنون 193 هزار و 155 زائر ايراني در قالب 609 پرواز شامل  163 پرواز شركت ايران اير، 154 پرواز شركت ماهان و 292 پرواز سعودي، به سرزمين وحي اعزام شده اند.

وي با بيان اينكه پروازهاي شركت هواپيمايي سعودي 90 هزار و 68 زائر، شركت هواپيمايي ايران اير 53 هزار و 709 زائر و شركت هواپيمايي ماهان 49 هزار و 378 زائر عمره‌گزار را تا امروز جابه‌جا كرده‌اند، ابراز كرد: تاكنون 146 هزار و 860 زائر ايراني مناسك عمره را با موفقيت به پايان رسانده و هم اينك به ميهن اسلامي بازگشته اند.

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت يادآور شد: در حال حاضر حدود 24 هزار زائر ايراني در مدينه و 22 هزار زائر ايراني در مكه مكرمه حضور دارند و روزانه 14 پرواز از ايستگاه‌هاي پروازي كشور به مقصد فرودگاه مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد.

وي گفت: 45 هتل در مدينه و 31 هتل در شهر مكه در طول موسم عمره پذيراي زائران ايراني هستند و عمليات اعزام زائران به موسم عمره مفرده سال ۹۲-۹۳ به صورت منظم و طبق برنامه‌ريزي انجام شده درجريان است.

سرخوش همچنين با اشاره به لغو برخي پروازهاي عمره‌گزاران به سبب تغييرات جوي، خاطرنشان كرد: از ابتداي عمليات عمره از تاريخ 26 آذرماه 92 تاكنون ۱۰ پرواز لغو شده است که پس از برنامه ریزی لازم زمان پروازهای جایگزین به حج و زیارت استان ها اعلام می شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به لغو شدن ۱۰ پرواز از ایستگاه های پروازی تبريز، رشت، گرگان، مشهد، اصفهان و يزد در مجموع تعداد ۳۲۰۰ زائر از سفر به سرزمين وحي باز مانده‌اند كه براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در  اسفندماه ۹۲ و فروردین ۹۳ به عربستان اعزام خواهند شد.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.