پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش آموزشی مدیریت ، امنیت و اخلاق در استان مرکزی

برگزاری همایش آموزشی مدیریت ، امنیت و اخلاق در استان مرکزی

همایش آموزشی مدیریت ، امنیت ، اخلاق و آشنایی با دستورالعمل ها ویژه مدیران کاروان ها ی حج تمتع ، عمره مفرده و عتبات عالیات استان مرکزی برگزار گردید

در این همایش که در محل سالن پیامبر اعظم (ص)استانداری استان مرکزی برگزار گردید ، دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به حضار توضیحات مختصری در خصوص اهداف همایش ارائه نمود.

 در ادامه بیات معاون اداره کل حراست سازمان حج و زیارت با اشاره به مسائل و نکات امنیتی در زمان سفر های زیارتی ، به داشتن شناخت زمان و موقعیت و جلوگیری از به وجود آمدن انحراف ، نحوه  نگهداری از اطلاعات با توجه به شیوه های جدید سرقت اطلاعات ، حفظ وحدت شیعه و سنی با توجه به فتوای مقام معظم رهبری ، تاکید کرد.

بیات افزود :مدیریت کاوران های حج نوعی مدیریت بحران است زیرا این مدیریت در جایی اعمال می شود که هیچ چیز در اختیار مدیر کاروان نبوده و کنترلی بر روی شرایط ندارد و به نوعی مدیریت معکوس نیز می باشد چرا که افراد تحت مدیریت وی تحت اختیار او نیست و این مدیر است که  تحت امر زائرین می باشد.

مهرجو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اخلاق شهروندی و نقش آن در پیشرفت سازمانی و اجتماعی  گفت : از کارکرد های رعایت اخلاق شهروندی بالا رفتن بهره وری و پایین آمدن سطح تعارضات گروهی و اجتماعی است. همچنین اخلاق شهروندی به لحاظ اینکه امری داوطلبانه محسوب می شود دارای اثرات مثبت فراوانی می باشد که مدیران کاروان بر رعایت آن باید دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی نیز با بیان شاخه های مختلف اخلاق و روابط اجتماعی و کیفیت روابط انسانی با جامعه و تعامل با دیگران که با بحث مدیریت کاروان ارتباط مستقیم دارد مسائلی را مطرح نمود.

و در نهایت قاسمی مدیر عامل شرکت مرکزی کارگزاران استان مرکزی مسائلی در خصوص عتبات عالیات و وظایف دفاتر و شرکت های زیارتی در خصوص تعامل با زائر و عقد قرارداد ، دقت در انتخاب مدیر و عوامل کاروان ها و همچنین تحویل فرم های گزارش مربوط به سفر را برای زائرین گوشزد کرد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.