پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم تبريز عنوان كردند:

«استقامت»و«وحدت»دو پيام اصلي راهپيمايي۲۲بهمن

«استقامت»و«وحدت»دو پيام اصلي راهپيمايي۲۲بهمن

رهبر انقلاب اسلامي«استقامت» و «وحدت» را دو پيام اصلي راهپيمايي امسال دانستند و گفتند: ملت ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن و در پاسخ به گستاخي، زياده خواهي، بي ادبي و پررويي مقامات امريكايي حضوري متراكم‌تر و پرشورتر داشت و اعلام كرد به هيچ وجه تسليم زورگويي و باج خواهي امريكا نخواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار هزاران نفر از مردم تبريز و شهرهاي مختلف استان آذربايجان شرقي ضمن تشكر فراوان از آحاد ملت بزرگ ايران بخاطر نمايش شكوه و عظمت اقتدار ملي، در راهپيمايي ۲۲ بهمن و جشن ۳۵ سالگي انقلاب اسلامي، «استقامت» و «وحدت» را دو پيام اصلي راهپيمايي امسال دانستند و گفتند: ملت ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن و در پاسخ به گستاخي، زياده خواهي، بي ادبي و پررويي مقامات امريكايي حضوري متراكم‌تر و پرشورتر داشت و اعلام كرد به هيچ وجه تسليم زورگويي و باج خواهي امريكا نخواهد شد.

در اين ديدار كه در آستانه سي و ششمين سالگرد قيام تاريخي مردم تبريز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي سخنان خود را با تشكر از حضور شورانگيزتر و گسترده‌تر مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال آغاز كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: زبان از توصيف و تقدير و تشكر از ملت بزرگ ايران عاجز است اما در درجه اول در مقابل خداوند متعال كه محوِّل دل‌ها و مقلِّب نيت‌ها و عزم‌هاست، سجده شكر بجا مي‌آوريم و در درجه بعد از آحاد ملت ايران در سراسر كشور به دليل ارائه چهره اي برجسته، شكوفنده، و زنده از انقلاب اسلامي در روز ۲۲ بهمن، به جهانيان، صميمانه تشكر مي‌كنم.

ايشان سپس با اشاره به قيام تاريخي ۲۹ بهمن مردم تبريز، اين حادثه را داراي درس‌ها و عبرت‌هاي متعدد دانستند و افزودند: اولين درس قيام ۲۹ بهمن، «نمايش ويژگي‌ها و خصلت‌هاي برجسته مردم تبريز و آذربايجان» بود.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ايمان عميق ديني، غيرت ديني، شجاعت، موقع شناسي و اقدام بهنگام، پيشرو و صف شكن بودن، و انجام كارهاي نوآورانه در راه اهداف، خصلت‌هاي برجسته مردم تبريز و آذربايجان است كه حادثه ۲۹ بهمن، آنها را مجسم كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، دومين درس قيام ۲۹ بهمن را، «نشان دادن پيوستگي و ارتباط بخش‌ها و اقوام مختلف كشور» برشمردند و گفتند: اقوام مختلف ايراني، به واسطه حاكميت ايران اسلامي، در زير پرچم اسلام و نام زيباي ايران قرار گرفته اند و همه داراي پيوستگي و اتصال با يكديگر هستند و اين، همان نقطه اي است كه بدخواهان ملت ايران، برروي آن متمركز شده اند و مي‌خواهند اقوام ايراني را مقابل هم قرار دهند.

ايشان همه مردم و مسئولان را به هوشياري در قبال اين موضوع فراخواندند و خاطرنشان كردند: هيچگاه نبايد پيام اتحاد و همدلي و همگامي قيام ۲۹ بهمن از ياد برود.

رهبر انقلاب اسلامي، «معجزه اراده ملت» را پيام سوم قيام ۲۹ بهمن تبريز دانستند و تأكيد كردند: اين قيام نشان داد هيچ مانع و قدرت بزرگي نمي‌تواند در مقابل اراده راسخ يك ملت، مقاومت كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به تحليل چرايي حضور گسترده‌تر و پرشورتر مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال و پيام‌هاي اين راهپيمايي پرداختند.

ايشان با اشاره به محاسبات و گزارش‌هاي نسبتاً دقيق افراد خبره از ميزان حضور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن در سال‌هاي مختلف گفتند: براساس گزارش‌هاي كارشناسي و دقيق، جمعيت مردم در راهپيمايي امسال در سراسر كشور، متراكم‌تر از سال گذشته بود و اين واقعيت نشان دهنده اين است كه جشن سالگرد انقلاب اسلامي، همانند خود انقلاب، پديده اي بي نظير است.

رهبر انقلاب اسلامي برگزاري جشن انقلاب اسلامي بوسيله مردم و در نقاط مختلف كشور و آن هم در سي و پنج سالگي انقلاب بر خلاف مراسم خشك و رسمي كشورهاي ديگر را پديده اي عجيب و شگفت آور خواندند و خاطرنشان كردند: برخلاف تبليغات و تحليل‌هاي غيرواقعي رسانه‌هاي بيگانه، اتاق‌هاي فكر آنها متوجه پيام اين حضور و انگيزه و ايمان و همچنين شعارهاي مردم مي‌شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: شعارهاي مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن حاوي دو پيام اصلي «استقامت» و «وحدت» بود.

ايشان در تبيين پيام استقامت و ايستادگي بر آرمان‌ها گفتند: انقلاب اسلامي داراي «آرمان‌هاي ايجابي» و «آرمان‌هاي سلبي» است. آرمان‌هاي ايجابي آن، عمل به تعاليم اسلام، تحقق عدالت اجتماعي، حضور مردمي در صحنه‌ها و حوادث مختلف، اقتصاد مستقل، فرهنگ غيروابسته و اصيلِ ايراني – اسلامي، پناه دادن به مظلوم و مقابله با ظالم، پيشرفت كشور، برجستگي علمي، و پيش‌قدمي در اخلاق و معنويت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تسليم نشدن در مقابل زورگويي و باج خواهي نظام سلطه را كه مظهر آن امريكاست، آرمان سلبي انقلاب اسلامي خواندند و تأكيد كردند: ملت ايران در ۲۲ بهمن امسال اعلام كرد تسليم زورگويي و باج خواهي امريكا نخواهد شد.

ايشان با انتقاد از برخي تلاش‌ها براي معرفي يك چهره غيرواقعي از امريكا به مردم، فرمودند: برخي افراد تلاش دارند با بزك كردن چهره امريكا، زشتي‌ها و خشونت‌ها و وحشت آفريني‌ها را از اين چهره بزدايند و دولت امريكا را دولتي علاقمند به مردم ايران و انسان‌دوست معرفي كنند، اما تلاش اين افراد به نتيجه نخواهد رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي به سابقه سياه دولت امريكا در مدت حداقل هشتاد سال اخير اشاره كردند و افزودند: به راه انداختن جنگ‌هاي خونين و كشتار انسان‌هاي بيگناه، حمايت از ديكتاتورهاي ظالم در نقاط مختلف جهان، حمايت از تروريسم بين المللي، حمايت از تروريسم دولتي كه مظهر آن رژيم جعلي، غاصب و جنايتكار صهيونيستي است، حمله به عراق و كشتار حداقل ده‌ها هزار نفر از مردم، حمله به افغانستان، راه اندازي شركت‌هاي آدم‌كشي و ترور همچون بلك‌واتر و راه اندازي گروه‌هاي تندرو تكفيري و حمايت از آنها، بخشي از سياهه اعمال امريكاست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: چگونه مي‌توان اين چهره زشت و جنايتكار را در مقابل ملت ايران، با بزك تغيير داد.

ايشان به سابقه اقدامات خصمانه دولت امريكا بر ضد ملت ايران نيز اشاره كردند و افزودند: ملت ايران از كودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۵۷ و از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون همواره با خباثت ها، آزارها، توطئه‌ها و تحريم‌هاي امريكا مواجه بوده است كه آخرين مورد آن حمايت وقاحت آميز رئيس‌جمهور امريكا از فتنه‌گرانِ سال ۸۸ بود و اخيراً هم بار ديگر اعلام حمايت كردند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين فهرست، تنها گوشه اي از بدكاري‌هاي دولت امريكا در قبال ملت ايران است كه اكنون نيز ادامه دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري سخنان خود در ابتداي امسال در مشهد مقدس فرمودند: تصور برخي دولتمردان دولت قبلي و همچنين برخي دولتمردان دولت فعلي اين است كه اگر ما در قضيه هسته اي، با امريكا مذاكره كنيم، موضوع حل مي‌شود. من هم به دليل اصرار آنها بر مذاكره در خصوص موضوع هسته اي، گفتم مخالفتي ندارم اما همان موقع هم تاكيد كردم كه خوشبين نيستم.

ايشان افزودند: نشانه‌هاي خوشبين نبودن، اكنون در حال آشكار شدن است و دليل بارز آن هم، اظهارات سخيف و توهين آميز سناتورها و مقامات امريكايي بر ضد ملت ايران است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: البته ملت ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال، پاسخ اين اهانت‌ها را داد و به مقامات امريكايي تودهني زد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: يكي از علت‌هاي حضور گسترده‌تر و پرشورتر ملت در راهپيمايي ۲۲ بهمن، گستاخي، زياده خواهي، بي ادبي و پررويي مقامات امريكايي بود كه مردم با غيرت ديني خود به صحنه آمدند تا به دولت امريكا اعلام كنند كه دچار اشتباه محاسبه نشود زيرا مردم در صحنه هستند.

ايشان افزودند: پيام ملت ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن، به همه مسئولان و زحمت كشان اداره امور داخلي و خارجي كشور، اين بود كه ملت ايران ايستاده است و مسئولان نبايد در مواجهه با دشمن، احساس ضعف كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأكيدهاي مكرر قبلي خود مبني بر اينكه موضوع هسته اي، بهانه اي بيش نيست، خاطرنشان كردند: اگر روزي بر فرض محال هم، موضوع هسته اي مطابق خواسته امريكا، حل شود، امريكايي‌ها مسائل ديگر را پيش خواهند كشيد، و اكنون نيز همه شاهد هستند كه سخنگويان دولت امريكا از موضوعات حقوق بشر و توانايي موشكي و دفاعي ايران، سخن به ميان مي‌آورند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: آيا امريكايي‌ها واقعاً خجالت نمي‌كشند كه نام حقوق بشر را مي‌آورند زيرا هر كسي كه در دنيا مدعي حقوق بشر باشد، امريكايي‌ها با اين همه فضاحت، نبايد حتي اسم حقوق بشر را بر زبان بياورند.

ايشان با اشاره به اقدامات خلاف حقوق بشر امريكا از جمله در زندان‌هاي گوانتانامو و ابوغريب، كمك به تروريست‌هاي معروف جهان، و عهد شكني‌ها و دروغ گويي‌ها افزودند: امريكايي‌ها با اين پرونده قطور و سياه، بايد از آوردن نام حقوق بشر، دچار شرم و حيا شوند اما همچنان وقيحانه مدعي حقوق بشر هستند.

رهبر انقلاب اسلامي در خصوص مذاكرات هسته اي خاطرنشان كردند: كاري كه وزارت امور خارجه و مسئولان دولتي در خصوص مذاكرات هسته اي آغاز كرده اند ادامه پيدا خواهد كرد و ايران نقض‌كننده كاري كه شروع كرده است، نخواهد بود اما همه بدانند كه دشمني آمريكا با اصل انقلاب اسلامي و اسلام است و اين دشمني، با مذاكرات پايان نخواهد يافت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: تنها راه علاج اين دشمني تكيه بر اقتدار ملي و توان داخلي و مستحكم‌تر كردن ساخت دروني كشور است.

ايشان با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در آينده بسيار نزديك، افزودند: راه حل مشكلات كشور، اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تكيه به درون و چشم ندوختن به بيرون است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به ثروت‌هاي كم نظيرِ طبيعي و انساني كشور بويژه ذخاير فراوان نفت و گاز و نياز دنيا به ايران، خاطرنشان كردند: همه ديدند كه كشورهاي خارجي با مشاهده يك لبخند در ايران، براي حضور در كشور هجوم آوردند بنابراين امريكايي‌ها نمي‌توانند براي هميشه بر روي لجبازي خود مقاومت كنند و اگر ما بر توان خود تكيه كنيم، استقامت آنها در هم خواهد شكست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تا وقتي كه چشم ما به دست ديگران يا به كاهش تحريم‌ها و يا اظهارات مقامات امريكايي دوخته شده باشد، به جايي نخواهيم رسيد.

ايشان گفتند: من اصرار دارم كه مسئولان به نيروي داخلي تكيه و به مردم اعتماد كنند تا اين سرچشمه فياض و تمام نشدني در داخل، خروشان و فروزان و جوشان شود.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر اين كار انجام شود، قطعاً همه درهاي بسته باز خواهد شد و بايد در همين مسير حركت و عمل كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان فرمودند: به توفيق الهي اهداف امريكا و استكبار جهاني نسبت به ملت ايران و نظام اسلامي شكست خواهد خورد و اين ملت پيروزي خود را در مقابل چشم بدخواهان، جشن خواهد گرفت.

در ابتداي اين ديدار آيت‌الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام ۲۹ بهمن سال ۵۶ در تبريز تأكيد كرد: قيام ۲۹ بهمن مردم تبريز حماسه اي بياد ماندني و تأثيرگذار بود كه موجب رسوايي بيشتر رژيم ستمشاهي و استواري انقلاب اسلامي شد.

امام جمعه تبريز همچنين با تقدير از حضور پرشور مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن خاطرنشان كرد: مردم با حضور گسترده، استكبارستيزي و وفاداري خود را به انقلاب اسلامي و ولايت فقيه به اثبات رساندند و پاسخ قاطع و كوبنده اي به اظهارات گستاخانه مسئولان امريكايي دادند.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.