پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خادم الحاج در نشست فوق العاده ستاد مکه در منی اعلام کرد:

همه امکانات و نیروها را برای انتقال حجاج از منی به مکه بسیج کنید.

همه امکانات و نیروها را برای انتقال حجاج از منی به مکه بسیج کنید.

 

همه امکانات و نیروها را برای انتقال حجاج از منی به مکه بسیج کنید.

جلسه ستاد اجرایی مکه مکرمه در منی با شرکت کلیه اعضا و با حضور حجة الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در آغاز این نشست آقای دکتر موسوی با تقدیر و تشکر از فعالیت ها و تلاش های کلیه بخش ها و کارکنان ستاد در خصوص جابجایی حجاج از مکه به عرفات و همچنین از عرفات به مشاعر گفت: بحمدااله با مدد و لطف خداوند متعال و عنایات بقیةالله الاعظم (عج) و تلاش های انجام شده توسط شما عزیزان عملیات انتقال زائران از مکه به عرفات زودتر از موعد پیش بینی شده و بسیار خوب و سریع و بدون هیچ مشکلی پایان پذیرفت .این عملیات که با رمز " یا صاحب الزمان ادرکنی" از ساعت11 صبح روز هشتم ذالحجة آغاز شد در ساعت 22 همان روز به پایان رسید. البته در ساعت 30/19دقیقه بعد ظهر جز 5 کاروان تمامی زائران ما به عرفات منتقل شده بودند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به برگزاری پرشکوه آیین برائت از مشرکین افزود:هنگام وقوف در صحرای عرفات کار بزرگ سیاسی انجام و مراسم برائت از مشرکین با پیام ولی امر مسلمین حضرت آیةاالله خامنه ای برگزار شد.پیش از آن برخی جریان های رسانه ای بدون توجه به بعد معنوی –سیاسی حج و سیاست کلی نظام اسلامی با جوسازی های کاذب مدعی عدم برگزاری آیین برائت شدند که همه دیدند، چگونه به یاری خداوند متعال و به اعتراف خیلی ها مراسم برائت باشکوه تر از سال گذشته با مشارکت گسترده حجاج برگزار گردید.بنده پیش از برگزاری مراسم با سرلشکر التوجیری فرمانده ستاد امنیت مکه در گفتگویی خواهان همکاری طرف سعودی در این زمینه شدم .البته پس از این مراسم " آیین دعای عرفه " نیز بشکل مطلوب و با حضور گسترده حجاج ایرانی برگزار و مردم از طریق شبکه های مختلف رسانه ملی در جریان آن قرار گرفتند.

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در پایان گفت:مهمترین بخش کار ما در موقعیت کنونی انتقال حجاج از منی به مکه مکرمه است که باید همه نیروها و امکانات را در این زمینه بسیج کنیم تا ان شاءالله بشکل مطلوب و پیش از غروب آفتاب عصر دوازدهم ذالحجه و بدون هیچ مشکلی به پایان برسد.تا شیرینی موفقیت در مراحل قبلی بر کام همه بماند.

همچنین در این جلسه آقایان رضایی معاون سازمان حج و زیارت و حبیبی تنها رییس ستاد مکه مکرمه آخرین اقدامات انجام شده جهت انتقال حجاج ایرانی از منی به مکه مکرمه را ارائه نمودند.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.