پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری اولین همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران استان هرمزگان

برگزاری اولین همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران استان هرمزگان

اولین همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران هرمزگانی در روز جمعه مورخ 2 اسفندماه با حضور بیش از 2000 نفر از زائرین کاروان های اعزامی در اسفند92 و فردوردین 93 از استان هرمزگان در محل حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان هرمزگان ،امان الله  ماندگاری مدیر حج و زیارت استان هرمزگان ضمن اشاره به شرایط و قوانین حاکم بر کشور عربستان ،  بایدها و نبایدهای عمره و امنیت در سفر ،  بر حفظ حجاب زائرین زن تاکید کرد و گفت : زنان ایران اسلامی می بایست با حجاب اسلامی خود در سرزمین وحی موجبات عزت و افتخارایران اسلامی در برابر سایر کشورها ی اسلامی باشند.

ماندگاری در ادامه گزارشی از نحوه اعزام زائرین از ابتدای آغاز عملیات عمره در استان هرمزگان ارائه و د رخصوص موارد ممنوع در بقیع ،رعایت شئونات اسلامی و بازار و خرید نیز موارد لازم را اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدعلی معصومی مسئول بعثه مقام معظم رهبری با ذکر حدیتی از امام جعفر صادق (ع)درخصوص آثار و برکات حج و عمره و تاثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی مطالبی  را عنوان داشت.

سرهنگ کشمیری فرماندهی پلیس فرودگاه های استان هرمزگان درخصوص موارد و اشیاء ممنوعه همراه زائرین و مجازات های سنگین حاملین مواد مخدر و دکتر ذاکری درخصوص رعایت بهداشت فردی توضیحات لازم را ارائه کردند .

در پایان مراسم ، حجت الاسلام عدالت از روحانیون حج و عمره و حجت الاسلام تقوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به بیان فضیلت عمره و بیان مسائل و احکام و آموزش عملی مناسک عمره برای زائرین پرداختند .

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.