پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئيات نجات اتوبوس دانش آموزان ايراني تشريح شد

جزئيات نجات اتوبوس دانش آموزان ايراني تشريح شد

نماينده ستاد عمره دانش آموزي در مكه با اعلام اين كه تمامي دانش آموزان عمره گزار در سرزمين وحي در صحت و سلامت كامل به سر مي‌برند، گفت: شب گذشته حدود ۴۲۰ نفر از دانش آموزان در قالب ۴ كاروان پس از احرام در مسجده شجره واد مكه مكرمه شده و اعمال عمره مفرده را انجام دادند.

شاپور محمد زاده نماينده ستاد عمره دانش آموزي در مكه مكرمه در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، با تاييد اين خبر كه شب گذشته راننده يكي از اتوبوس‌هاي حامل كاروان دانش آموزان ايراني در حين رانندگي سكته كرده و در دم درگذشت، اظهار داشت: شب گذشته در مسير حدود ۱۴۰ كيلومتري مدينه به مكه مكرمه راننده يكي از اتوبوس‌هاي كاروان دانش آموزان عمره گزار در حين رانندگي دچار ايست قلبي مي‌شود و در دم جان مي‌دهد كه اين حادثه سبب انحراف خودرو شده و لحظاتي موجب ترس و نگراني زائران مي‌شود.

وي ادامه داد: در همين لحظه يكي از مربيان حاضر در اين اتوبوس با درايت و شجاعت مثال زدني به سمت جلو رفته و فرمان اتوبوس را در اختيار مي‌گيرد و خودرو را تحت كنترل در مي‌آورد تا اين حادثه نادر وغير مترقبه با عنايت خداوند و دعاي خير پدرو مادران عزيز ختم به خير شود.

نماينده ستاد عمره دانش آموزي در مكه مكرمه با بيان اين كه پس از اين اتفاق گروه امداد و پيگري ستاد عمليات عمره با حضور در محل، اتوبوس ديگري را جهت انتقال دانش آموزان جايگزين كردند، گفت: تمامي ۴۲۰ دانش آموزي كه شب گذشته در قالب ۴ كاروان عازم زيارت خانه خدا بودند در كمال سلامتي به مكه مكرمه رسيدند و پس از استقبال و پذيرايي در هتل ميدان توسط مسوولان بعثه مقام معظم رهبري و ستاد عمره با حضور در مسجد الحرام اعمال عمره خود را انجام دادند.

محمد زاده با اشاره به اين كه امسال ۲۶۰۰ دانش آموز ايراني در قالب ۲۴ كاروان به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند، تصريح كرد: از تاريخ ۲۷ بهمن ماه اعزام دانش آموزان عمره گزار به مدينه و مكه آغاز شده و در حال حاضر ۹۰۰ نفر در قالب ۸ كاروان وارد مدينه منوره و مكه مكرمه شده اند.

وي افزود: عمليات اعزام دانش آموزان عمره گزار به سرزمين وحي تا ۱۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و يك كاروان نيز مخصوص دانش آموزان اهل سنت در قالب اين عمليات به زيارت خانه خدا و انجام اعمال عمره مشرف خواهند شد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.