پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از ابتدای عمره جاری صورت گرفت

ويزيت بيش از ۱۲۰ هزار زائر ايراني در مدينه

ويزيت بيش از ۱۲۰ هزار زائر ايراني در مدينه

از آغاز فعاليت رسمي هيئت پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره، تاكنون بيش از يكصد و ۲۰ هزار زائر ايراني از خدمات پزشكي در مدينه منوره استفاده كرده‌اند.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از آغاز فعاليت رسمي هيئت پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره، تاكنون بيش از يكصد و ۲۰ هزار زائر ايراني از خدمات پزشكي در مدينه منوره استفاده كرده‌اند.

براساس اين گزارش، روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ زائر ايراني به درمانگاه‌هاي مستقر در مدينه منوره مراجعه مي‌كنند، كه اين آمار در برخي ايام نوسان دارد كه تا حدود دو هزار نفر مي‌رسد.

اين گزارش مي‌افزايد، تاكنون ۱۶۶ زائر ايراني در مدينه بستري شده‌اند كه ۱۴۴ نفر مرخص و تنها دو نفر هنوز در بستري هستند. البته حدود ۳۵۰ زائر ايراني در بيمارستان‌هاي عربستان نيز بستري و پس از بهبودي از بيمارستان مرخص شده‌اند.

طبق آمار بدست آمده حدود ۱۰۵ هزار نفر تاكنون به درمانگاه‌هاي مدينه مراجعه داشته‌اند و ۳۱ هزار نفر نيز از خدمات مختلف پزشكي بهره گرفتند كه اين آمار در مجموع بيش از ۱۲۰ هزار نفر را شامل مي‌شود.

مركز پزشكي حج وزيارت در مدينه منوره از ۲۶ آذر ماه فعاليت خود را با سه مركز درماني به صورت رسمي اغاز كرده است و همزمان با افزايش آمار زائران تعداد مراكز درماني به پنج مركز افزايش يافت.

مراكز درماني در مناطق مختلف شهر مدينه منوره و در محل‌هاي كه زائران ايراني بيشتر تجمع دارند، فعاليت خود را ارائه مي‌كنند كه يكي از آن‌ها هتل صافي الياس است.

اين درمانگاه به صورت شبانه‌روزي به زائران ايراني خدمات پزشكي ارائه مي‌كند كه افزون بر پزشكان عمومي، پزشك متخصص داخلي و زنان نيز در اين مركز فعال است.

در درمانگاه حضرت رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) هتل صافي الياس تيم فوريت‌هاي پزشكي و ۵ آمبولانس مستقر است كه كار انتقال زائران از هتل به محل درمانگاه و بيمارستان‌هاي سعودي را برعهده دارند.

افزون براين داروخانه درمان حضرت رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) هتل صافي الياس حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ قلم داروي عمومي و تخصصي وجود دارد، همچنين تزريقات بانوان زائر و آقايان به صورت جداگانه توسط كادر پزشكي در اين درمانگاه انجام مي‌شود.

دومين مركز درماني زائران ايراني در هتل مراج طيبه و سومين درمانگاه در هتل جوهره رشيده، چهارمين درمانگاه در هتل بدرالحمديه و پنجمين درمانگاه در موده الواحه مستقر است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.