پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگو بادبیر ستاد برگزاری مراسم برائت از مشرکین

گفتگو بادبیر ستاد برگزاری مراسم برائت از مشرکین

اشاره : مراسم برائت از مشرکین سال 91 همچون سایر ابعاد حج امسال براساس نظر و دیدگاه صاحب نظران وتحلیل گران سیاسی ،باشکوه و انسجام بیشتر به نسبت سال های پیش در صحرای عرفات برگزار شد.برخی جریان های رسانه ای طی دوماه اخیر اخیر بارها مدعی عدم برگزاری این مراسم درحج ابراهیمی شده بودند.اما تلاش های دست اندرکاران حج جمهوری اسلامی بی اساس بودن این مدعا را به اثبات رساند.

در همین  راستا گفتگوی کوتاهی با آقای آخوند زاده دبیر ستاد اجرایی آیین برائت از مشرکین در بعثه مقام معظم رهبری انجام داده ایم که از نظر می گذرد.
 
س:بسیاری از نخبگان و زائران مراسم برائت از مشرکین حج 91 را بسیار باشکوه تر از سال های گذشته قلمداد می کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

ج)بحمدااله و به لطف خداوند و عنایت رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه مظلوم بقیع (ص) این مراسم به بهترین نحو برگزار شد.امسال وسعت و فضای چادرهای محل برگزاری حدود 350 متر مربع افزایش یافته و ساماندهی و پوشش صوتی مکاتب نیز به نسبت سال های گذشته بیشتر شده بود.با برنامه ریزی که انجام شده بود از هر کاروان یک نفر بعنوان انتظامات و ستاد اجرایی مراسم فعالیت کردند که مجموعا 550 نفر در قالب انتظامات مراسم بکار گرفته شدنذ.

س:همبستگی میان متولیان حج اعم از بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج را تا چه میزان بر روند برگزاری باشکوه آیین برائت از مشرکین موثر می دانید؟و تعامل مسئولان عربستان در خصوص این مراسم را چگونه ارزیابی می کنید؟

ج)در مجموع همبستگی خوبی میان همه بود.سه روز پیش از مراسم برائت جلسه خوبی برای توجیه مدیران کاروان ها از سوی دوستان ستاد مکه برگزار شد. ما نیزبا حضور در این نشست جلسه مسائل مختلف برگزاری مراسم برائت را برای عزیزان گفتیم و زائران ما نیز کاملا به این توصیه ها عمل کردند.از حجاج خواسته بودیم هنگام خروج از مراسم شعاری ندهند.مسئولین عربستان سعودی هم وقتی دیدند مزاحمتی نیست و مراسم فقط در چادرهای ایران است آنها هم مانع نشدند و در مجموع امسال همه همکاری کردند.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.