پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری اولین همایش عمره گزاران استان آذربایجان شرقی

برگزاری اولین همایش عمره گزاران استان آذربایجان شرقی
اولین همایش زائرین عمره گزار استان آذربایجان شرقی با حضور بیش از چهار هزار نفر روز جمعه 9/12/92 در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

اولین همایش زائرین عمره گزاران  استان آذربایجان شرقی روز جمعه در شهرستان تبریز برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اینکه روز جمعه،از برترین اعیاد مسلمانان است گفت: سفر عمره یک سفر عادی نمی باشد ، سفری است که به آمادگی نیاز دارد، الحمدلله این فرصت برای شما ایجاد شده و توفیق اعزام به این سرزمین را یافته اید،  سفر عمره، حج اصغر است و نبایستی کوچک و سبک شمرده شود.

سپس حجت الاسلام مشهوری، مدیر حج و زیارت استان ضمن تبریک به حضار برای توفیق تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره گفت : اگر انسان شاکر نعمتهای الهی باشد خداوند نعمتش را افزون می نماید. و اینک این نعمت بزرگ الهی نصیب شما گردیده است، یقینا مدت زمان زیادی را برای رسیدن به این روز به انتظار نشسته اید. شما به بهترین نقطه کره زمین که همان کعبه است و آخرین حجت خدا حضرت ولی عصر(عج) موقع ظهور به کعبه تکیه خواهد کرد و با ندای "یا اهل العالم انا المهدی" را سر خواهد داد مشرف می شوید که لازم است آمادگی کامل را داشته باشید.

مشهوری افزود : در دنیا حساسیت خاصی نسبت به زائرین ایرانی وجود دارد و تا کنون نیز تلاش شده است که زائرین ایرانی با نهایت عزت و احترام به این سفر اعزام شوند،پس به این مورد باید عنایت داشت که فرد فرد شما نماینده جمهوری اسلامی ایران می باشید. توصیه می شود که به تذکرات و نکات ارائه شده توسط مدیران و روحانیون کاروانها در جلسات توجه نموده تا حرکات نامناسبی از زائرین ایرانی سر نزند، بویژه شرکت در نمازهای جماعت مدینه منوره و مکه مکرمه مورد انتظار است، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام شرکت در نمازهای جماعت را لازم فرموده اند 

در ادامه همایش، اعمال عمره مفرده شامل احرام،طواف،نماز طواف،سعی بین صفا و مروه به صورت نمادین و با توضیحات یکی از روحانیون کاروان برای حضار اجرا گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.