پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگوی ویژه خبری اسماعیلی مدیر مکتب منی

گفتگوی ویژه خبری اسماعیلی مدیر مکتب منی

اشاره: منطقه منی بدلیل تراکم جمعیت حجاج و تردد زائران کشورهای مختلف از گذرگاههای کمپ ها و همچنین به سبب انجام عمل حلق در روز عید قربان سال هاست که در موسم حج شاهد انباشت زباله و گسترش مشکلات بهداشتی و زیست محیطی می باشد.در حج تمتع 91 با تدبیر سازمان حج و زیارت ،اجرای طرح مدیر مجموعه و ابتکارات موثر مدیران مناطق تحول چشمگیری در زمینه حفط پاکیزگی محیط بوجود آمده و محل استقرار زائران ایرانی در سالجاری به منطقه نمونه تبدیل شده است.در همین رابطه گفتگوی کوتاهی با آقای اسماعیلی مدیر مکتب4 منی انجام داده ایم که از نظر می گذرد.

س:جناب آقای اسماعیلی! باتوجه به بازدیدی که از محل استقرار مجموعه تحت پوشش شما بعمل آمد شاهد ساماندهی و پاکیزگی محیط می باشیم لطفا پیرامون برنامه و چگونگی دفع زباله و مواد زائد بطور خلاصه توضیح دهید؟

ج:درمکتب 4 منی حجاج استان های تهران ،اصفهان و کاروان های هیات پزشکی و جانبازان مستقر می باشند. در راستای حفظ نظافت و پاکیزگی محیط روزانه طی سه نوبت بصورت عملیات حرکتی یکبار در ساعات اولیه صبح و همچنین پس از وعده نهار و شام تمامی زباله های تولید شده جمع آوری و سپس به خارج از محیط جهت دفع منتقل می شود.در حالت های اضطراری نیز در صورت مشاهده انباشت زباله در گذرگاهها یا محیط ،عوامل نظافتچی موظف شده از سوی موسسه طرف قرار داد در سریع ترین زمان ممکم بطور ضربتی وارد عمل شده و توسط آنان مواد پسماند و زباله ها جمع آوری و دفع می گردد.

س:در زمینه ساماندهی محیط و دفع زباله از چه راهکارهای ابتکاری موفقی بهره جسته اید،لطفا در راستای انتقال تجربه مفید و راهگشا برای خوانندگان بیان بفرمایید؟

ج:طرح مدیر مجموعه که در منطقه منی نیز به اجرا گذاشته شده در حج امسال کمک بسیار بزرگی به ما کرده است.براساس این طرح سرکشی ها بطور مستمر و ساعتی انجام می شود.بمحض اتمام هر وعده ی غذایی روزانه یا هنگام مشاهده مورد حاد انباشت زباله نیروهای پاکسازی وارد عمل می شوند و کار ساماندهی محیط را انجام می دهند.یعنی نظافت داری یک سیکل منظم روزانه است.

از جمله کارهای ابتکاری همچین کردن ظروف یکبار مصرف می باشد.این اقدام که با همکاری زائران و توجیه آنان عملی شده باعث کاهش حجم زباله و دفع سریعتر آن می گردد.از سویی این روش فشار کمتری را به عوامل نظافت وارد می کند .لذا با اجرای این روش ساده به دفعات مکرر می شود از توان نیروهای بخش پاکسازی استفاده و همچنین از خستگی آنان کاست.

نوبت بندی نیروهای تعمیرات در جهت رفع خرابی تاسیسات منطقه نیز از جمله عوامل موثر در کاهش مشکلات در این منطقه بوده است.طی دو روز گذشته با انتقال کانال های تهویه از چادر آشپزخانه به محل استقرار زائرین توانستیم فضای مطبوعی را جهت استراحت آنان ایجاد نماییم.

در پایان لازم است از حضور آقای دکتر موسوی در منطقه و تشویق عوامل و کارگزاران فعال در این مجموعه تقدیر و تشکر کنم که باعث افزایش روحیه همه دوستان در زمینه انجام وظایف محوله گردید.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.