پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به روز آوری تجهیزات آشپزخانه های مرکزی در مکه و مدینه

به روز آوری تجهیزات آشپزخانه های مرکزی در مکه و مدینه

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان طی نشستی با عبدالله ابوجدائل مدیر آشپزخانه مرکزی ابوجدائل به بررسی آخرین شرایط موجود و بررسی نارساییهای آشپزخانه مرکزی پرداختند .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان در مکه مکرمه ، غلامرضا رضایی مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عربستان در این نشست ضمن تشکر از همکاری های خوب ابوجدائل با اشاره به برخی مشکلات دستگاههای پخت گفت : در آشپزخانه ای که در مدت 5 سال روزانه 45000 پرس غذا تهیه و طبخ کرده است ، بدیهی است که دستگاهها خراب و فرسوده می شوند و نیاز به بررسی و تعمیرات و رفع نواقص و نوسازی آشپزخانه می باشد . هر چند برای طبخ در موسم عمره هیچ گونه مشکلی نداریم اما برای ظرفیت بالای موسم حج نوسازیها ضروری است.

غلامرضا رضایی با اشاره به اینکه سیستم طبخ غذا سیستم بخار بوده و از شعله مستقیم استفاده نمی شود گفت :برخی نواقص مربوط به تجهیزات پخت است که از ایران و سایر کشورها وارد و نصب شده است و باید جهت سرویس و بهینه سازی دستگاهها به طور دقیق بررسی و قطعات مورد نیاز تامین شود.

رضایی افزود : برای بهبود کیفیت برخی غذاها مانند انواع کبابها لازم است از سیستم ها و دستگاههای جدیدتر استفاده شود و به عنوان الگویی برای نمایندگی سایر کشورها مطرح باشد که در این زمینه دو نمونه کباب پز جدید از ایران انتقال پیدا کرده و منتظر تست و پخت آزمایشی آن هستیم و برای موسم حج نوسازیها انجام خواهد شد.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عربستان ضمن اشاره به اینکه این آشپزخانه از بهترین آشپزخانه ها از نظر کیفیت و گستردگی است ، از ابوجدائل خواست تا نسبت به رفع نواقص ساختمانی و نوسازی ساختمان و تاسیسات نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

عبدالله ابوجدائل هم ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت نسبت به انجام خواسته های طرف قرارداد ایرانی اقدامات لازم را انجام دهد.

شایان ذکراست آشپزخانه ابوجدائل در زمینی به مساحت 9000 متر مربع بنا شده و ظرفیت پخت 120،000 نفر در روز را دارد که در موسم حج از این ظرفیت استفاده می شود.

در این آشپزخانه در موسم عمره 61 آشپز و سرآشپز ایرانی کار می کنند و به همین تعداد عوامل خدماتی برای نظافت و انتقال غذا از محل طبخ  غذا به هتل های تحت پوشش در مکه فعالیت دارند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.