پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارش سفر ریاست سازمان حج و زیارت به استان قزوین + تصاویر

گزارش سفر ریاست سازمان حج و زیارت به استان قزوین + تصاویر
مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته به همراه مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی این سازمان و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی عمره سعادت به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی به زائران و پیگیری امور ایشان به استان قزوین سفر کرد.

مهندس اوحدی در ابتدای سفرش به استان قزوین با حضور بر مزار سرلشکر شهید خلبان بابایی و دیگر شهدای این استان در امامزاده حسین(ع) این شهر، ضمن قرائت فاتحه ، یاد و خاطره شهدای سالهای دفاع مقدس را گرامی داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر با استاندار قزوین در محل کار وی دیدار کرد.

آقای مرتضی روزبه استاندار قزوین در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مهندس اوحدی و همراهان ، از اقدامات مثبت صورت گرفته توسط سازمان حج و زیارت که موجبات رضایت هر چه بیشتر زائران و عمره گزاران را فراهم آورده، تقدیر و تشکر کرد.

مهندس اوحدی نیز در گفتگو با استاندار محترم استان قزوین گفت: عمره گزاران ایرانی امسال برای اولین بار بعد از 35 سال توانستند در ایام اربعین حسینی(ع) در سرزمین وحی حضور داشته باشند و توفیق زیارت رسول گرانقدر اسلام(ص) و ائمه بقیع(ع) نصیبشان شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به افزایش تعداد زائران در عمره جاری ، ادامه داد : با افزایش 70 درصدی اعزام های عمره  نسبت به سال گذشته، بیش از 800 هزار زائر ایرانی در عمره جاری به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

پس از این دیدار مهندس اوحدی و همراهان در همایش کارگزاران زیارتی استان قزوین که در محل سالن اجتماعات دفتر حج و زیارت قزوین برگزار شد، شرکت کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران زیارتی استان قزوین گفت : ثبت نام در کاروان های حج تمتع 93 سه ماه زودتر از سال گذشته آغاز شد و بدین طریق زمان بیشتری برای انجام امور مربوط به سفرحجاج و برگزاری کلاسهای آموزشی برای زائران حج آینده وجود خواهد داشت.

وی افزود: امسال برای اولین بار حجاج هزینه سفرشان را طی دو قسط پرداخت می کنند که بدین ترتیب در ایام پایانی سال از لحاط اقتصادی به زائران فشار وارد نمی شود و این تدبیر موجب رضایت زائران و استقبال قابل توجه متقاضیان برای نام نویسی در کاروان های حج 93 شده است بگونه ای که ظرفیت کاروان های حج آتی در سراسر کشور تکمیل شده است.

مهندس اوحدی ادامه داد: در ایام اربعین سالجاری حدود 500 هزار نفر از زائران ایرانی در کربلا حضور داشتند که پیش بینی می‌شود با استقبال عاشقان زیارت اباعبدالله(ع) این میزان با افزایش 50 درصدی به یک میلیون نفر در سال آینده افزایش یابد که بایستی برای ساماندهی زائران در ایام اربعین حسینی سالهای آتی از هم اکنون برنامه ریزی و چاره اندیشی کنیم.

وی بیان کرد: یکی از برنامه ها و طرح های سازمان برای ساماندهی بهتر زائران سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت هتل در عراق و تاسیس اقامتگاه موقت به منظور اقامت زائران در شهرهای مرزی شلمچه و چزابه است .

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تاکنون دو قطعه زمین در کربلا، یک قطعه در نجف و یک قطعه زمین در کاظمین برای ساخت هتل محل اقامت زائران ایرانی در نظر گرفته شده که با حضور فعال و سرمایه گذاری بانکها در این حوزه اقداات خوبی صورت خواهد پذیرفت.

مهندس اوحدی توضیح داد: ساخت این هتلها دارای توجیه اقتصادی است بگونه ای که پس از دو سال و نیم شاهد بازگشت سرمایه خواهیم بود.

وی یادآور شد: ساخت هتل در عراق قطعا بر قیمت اجاره مسکن در کشور میزبان تأثیرگذار خواهد بود و علاوه بر کاهش اجاره بهای مراکز اقامتی برای اسکان زائران، امکانات بهتر در اختیار آنان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه خدماتی که به زائران ایرانی در عراق ارائه می گردد قابل قبول نیست گفت: با تأسیس شرکت «توسعه و عمران امید زائر» که در حوزه توسعه زیرساختهای خدماتی به زائران فعالیت خواهد کرد، انشاءالله شاهد خدمات بهتر و ارزنده تری به زائران و مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) خواهیم بود.

در ادامه این همایش آقای فرهمند مدیر عامل مؤسسه فرهنگی عمره سعادت توضیحاتی در خصوص اقدامات و خدمات ارائه شده به عمره گزاران ایرانی ارائه کرد و گفت : علی رغم محدودیت ها و امکانات در برخی قسمت ها ،خدمات خوب و مطلوبی به زائران و عمره گزاران ایرانی ارائه شده است.

در ابتدای این همایش علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته در این استان گفت: بحمدالله ظرفیت عمره این استان در سالجاری 25 درصد نسبت به سال گذشته و ظرفیت اعزام به عتبات استان 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کلانتری با اشاره به لزوم تأسیس مرکز علمی کاربردی حج و زیارت این استان توضیح داد: تأسیس این مرکز موجب ارتقاء سطح علمی مدیران حج و زیارت این استان خواهد شد و با توجه به اینکه متقاضیان تحصیل در رشته مدیریت حج و زیارت بایستی به تهران مراجعه کنند، تأسیس مرکز علمی کاربردی حج و زیارت استان قزوین ضرورت خواهد داشت.

گفتنی است همایش کارگزاران حج و زیارت استان قزوین با حضور حجت الاسلام و المسلمین باریک بین امام جمعه موقت قزوین و حجت الاسلام و المسلمین حسینی و آقای محمدی از نمایندگان مردم شریف استان قزوین در مجلس شوارای اسلامی ، آقای خوش جوش رئیس هلال احمر قزوین و دکتر سررشته‌داری رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت استان قزوین و جمعی از مسئولین این استان برگزار شد.






سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.