پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ايراني بر آموزش و توجيه زائران تأكيد كرد

سرپرست حجاج ايراني بر آموزش و توجيه زائران تأكيد كرد

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نشست مشترك معاونان و مديران ستادي بعثه‌ با مسؤولان دفاتر نمايندگي در مناطق و استان‌هاي كشور بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي و توجيهي پيش از فرا رسيدن موسم حج تأكيد كرد و اطلاع‌رساني به زائران در زمينه فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزش‌هاي مجازي را ضروري دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، آخرين نشست مشترك معاونان و مديران ستادي بعثه با مسؤولان دفاتر نمايندگي در مناطق و استان‌هاي كشور در سال۹۲، در محل بعثه مقام معظم رهبري تشكيل شد.

در اين جلسه كه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني تشكيل گرديد مباحث و موضوعات مربوط به حوزه ها، معاونت‌ها و مديريت‌هاي مختلف، مطرح و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.


نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در اين نشست با اشاره به تشكيل كاروان‌هاي حج تمتع تا قبل از پايان سال، از روحانيون و مديران كاروانها خواست تا براي برگزاري نشست‌هاي آموزشي اثر گذار و توجيه زائران برنامه ريزي كنند.


حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، اظهار داشت: با هماهنگي‌هاي موجود ميان سازمان و بعثه ثبت نام حج تمتع امسال زودتر آغاز شد و كاروان‌هاي تمتع در حال تكميل است. بايد از اين فرصت براي برگزاري جلسات آموزشي با استفاده از فناوري‌هاي جديد و جلسات آموزشي و توجيهي متمركز به خوبي استفاده كرد.


وي اطلاع رساني به زائران در زمينه كارهاي پژوهشي و آموزش‌هاي مجازي را ضروري دانست و گفت: بايد جلسات آموزشي با برنامه‌هاي اثر گذار براي زائران جذابيت داشته باشد و آنان را براي بهره گيري بيشتر از معنويت حج آماده كند.


سرپرست حجاج ايراني افزود: در اين جلسات براي معينه‌ها نيز زمان مشخصي در نظر گرفته شود تا مسائل مربوط به بانوان را مطرح كنند.


وي تشكيل شوراهاي فرهنگي و ياوران حجاج و شناسايي خبرنگاران و بازرسان در كاروان‌ها را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تشكيل شوراهاي فرهنگي و ياوران حجاج، يك اقدام صوري نيست بلكه كمك شاياني به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي آموزشي كاروان‌ها است؛ اين افراد مي‌توانند در زمينه اطلاع رساني به زائران و بهره گيري بيشتر آنان از امور معنوي و فرهنگي حج، كمك كنند.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به تحركات تروريستي تكفيري‌ها در كشورهاي اسلامي از روحانيون كاروان‌ها خواست تا در برنامه‌هاي آموزشي تاكيد بر تقريب بر مذاهب اسلامي و تحكيم وحدت مسلمانان و افشاي ماهيت ضد اسلامي تكفيري‌ها را در اولويت قرار دهند.


سرپرست حجاج ايراني با اشاره به مناسبات ايران و عربستان ابراز اميدواري كرد: با توجه به اوضاع كنوني جهان اسلام و ضرورت انسجام بيشتر كشورهاي اسلامي، روابط تهران و رياض روند رو به گسترشي بيابد.


آقاي قاضي عسكر از مسئولان نمايندگي‌هاي بعثه در سراسر كشور خواست تا برنامه ريزي‌هاي دقيقي براي بهره گيري هرچه بيشتر از عمره و حج در تحول روحي زائران و نشر افكار امام امت (ره) و مقام معظم رهبري، داشته باشند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.