پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت:

ترويج صحيح فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ضروري است

ترويج صحيح فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ضروري است

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني طي سخناني در جمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت با تاكيد بر ضرورت گسترش امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اظهار داشت: بر اساس آموزه‌هاي ديني بايد يكديگر را به اخلاق اسلامي، حفظ ارزشهاي ديني، برادري و رعايت حقوق يكديگر توصيه كنيم.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر كه در جلسه تواصي به حق در ادامه مبحث «تداوم حق و زوال باطل» سخن مي‌گفت، افزود: خداوند در قرآن مي‌فرمايد با انجام امر به معروف و نهي از منكر شما بهترين امت خواهيد بود.

وي با اشاره به آيه «كنتم خير امه اخرجت للناس تا مرون بالمعروف و تنهون عن المنكر»، اظهار داشت: خداوند متعال مي‌فرمايد به دليل اينكه امر به معروف و نهي از منكر مي‌كنيد و مراقب هستيد معروف در جامعه احياء شود و منكر از جامعه رخت بربندد، شما بهترين امت هستيد.

وي دايره امر به معروف و نهي از منكررا گسترده دانست و اضافه كرد: تمام خوبي‌هايي كه در يك نظام و كشور مطرح است معروف به شمار مي‌آيد و خدمت به مردم بزرگترين معروف است.

وي افزود: درمسير انجام امر به معروف و نهي از منكر بايد مراقبت كرد تا مبادا از چارچوب‌ها و موازين خارج شويم؛ بايد تلاش كنيم تا ارزشها در جامعه حاكم باشد از دروغ پرهيز شود، افراد در جامعه به يكديگر احترام بگذارند. رسول خدا (ص) توصيه كرده‌اند كه (اقروا كباركم وارحموا صغاركم) اگر كسي از ما بزرگتر است او را مورد احترام قرار دهيم و اگر از ما كوچكتر است به او رحمت آوريم.

عضو شوراي سياست گذاري ائمه جمعه در بخش ديگري از سخنان خود، توجه به آفت هايي كه تداوم حق را با تهديد مواجه مي‌كند، ضروري خواند و افزود: براساس آموزه‌هاي ديني حق همراه با دوام است و هركجا براي احياي حق قيام شود، بطور طبيعي استمرار مي‌يابد؛ در مقابل باطل، از بين رفتني است كه قرآن مي‌فرمايد «ان الباطل كان زهوقا»، اما در عين حال قرآن و روايات، اين نكته را متذكر شده‌اند كه آفت‌هائي ممكن است به حق آسيب برسانند.

وي افزود: علي عليه‌السلام با علم كامل، تقوا، شجاعت و مديريت صحيح جامعه را اداره مي‌كرد، اما يك سلسله عوامل باعث شد كه اميرالمؤمنين نتواند مؤفق شود؛ عدم موفقيت امام علي (ع) ربطي به شايستگي‌هاي آن حضرت نداشت. ايشان در نهج‌البلاغه مي‌فرمايد «والله اني لاظن انّ هولاءالقوم سيدالون منكم: به خدا قسم روزي را مي‌بينم كه اين قوم (مرادشان معاويه بود) بر شما مسلط خواهند شد. بعد حضرت دلايلي را براي تحقق اين امر ذكر مي‌كنند و مي‌فرمايند: (لاجتماع هولاء القوم علي باطلهم و تفرقكم عن حقكم) يك دليلش اين است كه دشمن در جبهه خودش متحد است اما شما متأسفانه در مسير و جبهه خود متفرق هستيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر اظهار كرد: اينگونه نيست كه اگر اميرمؤمنان (ع) رهبر يك جامعه باشد، حتماً آن جامعه به سمت سعادت و صلاح پيش خواهد رفت، زيرا ممكن است در عمل مشكلاتي بوجود مي‌آيد و در نهايت جبهه حق به صورت ظاهر شكست بخورد.

سرپرست حجاج ايراني، وحدت امت اسلامي را ضروري خواند و گفت: امروز دشمنان اسلام بر آتش تفرقه ميان مسلمانان دامن مي‌زنند و در اين شرايط مسلمانان با هوشياري در برابر اين فتنه ها، بايد وحدت و انسجام خود را تقويت كنند.

وي آلودگي به گناه را نيز باعث عذاب الهي دانست و افزود: گاهي ممكن است عذاب الهي با تأخير همراه گردد ولي بايد دانست كه نابودي سرنوشت همه گناهكاران و ديكتاتور‌ها در طول تاريخ بوده است.

وي تصريح كرد: عواقب و عذابي كه خداوند براي گناه در نظر گرفته است، گريبان فرد گناهكار را خواهد گرفت و نتيجه گناه هم به صورت فردي و هم اجتماعي زندگي انسان را تحت تاثير قرار خواهد داد؛ از اين رو بايد تلاش شود تا فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامه به شكل صحيح آن رواج يابد و جامعه در برابر آسيب‌هاي مصون بماند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در پايان اظهار داشت: شيطان سوگند ياد كرده كه انسان را از مسير حق منحرف كند، يعني انسان داراي يك دشمن كاملاً مشخص به نام شيطان است و اين دشمن همه را از طرق مختلف مورد تهاجم قرار مي‌دهد، نبايد از اين دشمن غافل شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.