پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد:

ارز مبادله ای حج و عمره حذف نمی شود

ارز مبادله ای حج و عمره حذف نمی شود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز مبادله‌ای از سال آینده به عتبات عالیات تخصیص داده نمی‌شود اما در خصوص حج و عمره معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده است که ارز مبادله‌ای را برای حج و عمره تأمین کنند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921216000274#sthash.3RgdMmtj.dpuf
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ارز مبادله‌ای از سال آینده به سفرهای عتبات عالیات تخصیص داده نمی‌شود اما در خصوص حج و عمره معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده است که ارز مبادله‌ای را برای حج و عمره تأمین کنند.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: در سال آینده اختصاص ارز مبادله‌ای و عتبات عالیات حذف می‌شود و قیمت‌ها بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل قیمت‌های عتبات عالیات در دوره جدید 12 درصد افزایش داشت اما در جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم تأکید بر این شد که ارز عمره و حج را همچنان از محل ارز مبادله‌ای تأمین کند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: طی روزهای گذشته معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به آقای سیف تأکید کرد که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات ارز مبادله‌ای برای حج عمره تأمین شود تا در اعزام زائران خللی ایجاد نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ارز همراه زائران گفت: این تصمیم خللی در ارز همراه زائران وارد نمی‌کند و همچنان 200 دلار همراه به زائران داده می‌شود.

* افزایش 50 درصدی ظرفیت اعزام عتبات در نوروز

اوحدی در خصوص اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرفیت‌های اعزام به عتبات عالیات 50 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری شرکت شمسا دستورالعملی را تدوین کرده‌اند تا اعزام‌های مازاد را نیز که خارج از پوشش شمسا به عتبات عالیات اعزام می‌شوند را ساماندهی کنند.

* افزایش 15 درصدی ظرفیت عمره دانشجویی

وی در خصوص اعزام‌های عمره دانشجویی گفت: عمره دانشجویی از سوم فروردین آغاز می‌شود و امسال با 15 درصد افزایش در مجموع 13 هزار و 300 نفر به عمره دانشجویی اعزام می‌شوند.

* دو قسطی شدن هزینه حج تمتع برای اولین بار

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اتفاق مهمی که امسال در زمینه پرداخت هزینه حج تمتع صورت گرفت دو قسطی شدن هزینه حج بود.

وی افزود: زائران در مرحله اول حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کردند که با محاسبه سود سپرده آنها در مجموع قسط اول در حدود 5 میلیون تومان است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قسط دوم از حج تمتع در هفته اول اردیبهشت و متناسب با گروه‌هایی که زائران انتخاب می‌کنند از آنها اخذ می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: دو قسطی شدن هزینه حج تمتع برای اولین بار اتفاق افتاد تا مساعدتی به زائران حج تمتع شود و برای تأمین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921216000274#sthash.3RgdMmtj.dpuf
مهندس اوحدی گفت: در سال آینده اختصاص ارز مبادله‌ای  به سفرهای عتبات عالیات حذف می‌شود و قیمت‌ها بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل قیمت‌های عتبات عالیات در دوره جدید حدود 12 درصد افزایش داشت اما در جلساتی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم تأکید بر این شد که به منظور حفظ حقوق متقاضیانی که سالها پولشان در بانک ها سپرده گذاری شده، ارز عمره و حج را همچنان از محل ارز مبادله‌ای تأمین کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: طی روزهای گذشته معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به آقای سیف تأکید کرد که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و مشکلات ارز مبادله‌ای برای حج عمره تأمین شود.


رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ارز همراه زائران گفت: این تصمیم خللی در ارز همراه زائران وارد نمی‌کند و همچنان 200 دلار همراه به زائران داده می‌شود.


* افزایش 50 درصدی ظرفیت اعزام عتبات در نوروز


اوحدی در خصوص اعزام‌های نوروزی عتبات عالیات گفت: در حال حاضر روزانه 80 گروه به عتبات اعزام می شوند که با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرفیت‌های اعزام به عتبات عالیات در ایام نوروز 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

* افزایش 15 درصدی ظرفیت عمره دانشجویی


وی در خصوص اعزام‌های عمره دانشجویی گفت: عمره دانشجویی از دوم فروردین آغاز می‌شود و امسال با 15 درصد افزایش در مجموع 17 هزار و 300 نفربه عمره دانشجویی اعزام می‌شوند.


* دو قسطی شدن هزینه حج تمتع برای اولین بار


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اتفاق مهمی که امسال در زمینه پرداخت هزینه حج تمتع صورت گرفت دو قسطی شدن هزینه حج بود و بدین ترتیب در ایام پایانی سال از لحاظ اقتصادی به زائران فشار وارد نخواهد آمد.


وی افزود: میزان قسط اول پنج میلیون تومان است که با حذف مبلغ یک میلیون تومان سپرده زائران در بانک و سود سپرده آنان، در مجموع زائران حدود 2/5 تا 3 میلیون تومان بابت قسط اول پرداخت می کنند.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قسط دوم هزینه حج تمتع  نیز در هفته اول اردیبهشت ماه 93 و متناسب با گروه‌هایی که زائران انتخاب می‌کنند از آنها اخذ می‌شود.


اوحدی تصریح کرد: دو قسطی شدن هزینه حج تمتع برای اولین بار اتفاق افتاد تا مساعدتی به زائران حج تمتع شود و برای تأمین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.