پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چهارمین و پنجمین همایش متمرکز عمره اهواز

چهارمین و پنجمین همایش متمرکز عمره اهواز

چهارمین و پنجمین همایش عمومی سال 93-92 ویژه زائران عمره مفرده شهرستان اهواز در مورخ 92/12/16 با حضور عمره گزاران در صبح و بعداز ظهر برگزار گردید.

این همایش ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... قرآن کریم و مداحی مداح اهل بیت آغاز گردید. سپس حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و تقارن برگزاری همایش با این ولادت به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب پرداخت.

حویزاوی گفت: زایران ایرانی خانه خدا سفرای نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان هستند و باید با نشان دادن متانت و صبوری در مدت زمان حضور در این کشور موجب سربلندی کشور باشند.
ˈناصر حویزاویˈ افزود: از برکات نظام و اندیشه های امام خمینی (ره) و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری ،کشور ایران کانون معارف الهی شده و این یکی از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: امروز عظمت و احترامی که هرایرانی در سرزمین وحی دارد مرهون رشادت های شهدا و اندیشه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان گفت: نام پر آوازه اسلام با کشور ایران عجین شده است زیرا اسلام ناب محمدی یعنی ایرانی و این صرفاً در حد یک حرف نیست ،بلکه عزتی است که تمامی زایران ایرانی خانه خدا در این سفر آن را احساس خواهند کرد.
حویزاوی اظهار کرد:هم اکنون برخی از افراد در کشور های سوریه ،پاکستان،افغانستان و عراق یا هر جایی که مسلمانی حضور داشته باشد ریشه نفاق را کاشته اند، و خواسته و یا ناخواسته عده ای مسلمان نما نیز به این امر دامن می زنند.
وی بیان کرد: حرکت و حضور زایران ایرانی در مراسم زیارت خانه خدا برای تمام کشورهای مسلمان به یک الگو تبدیل شده و این امر در رفتار سایر کشور ها با مردم ایران تاثیر بسیاری داشته است.
مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان گفت: مردم خوزستان همواره در عرصه حج،زیارت عتبات عالیات و برگزای مراسم های عاشورا و تاسوعا پیشگام بوده اند و همین امر موجب شده آوازه مردم استان در تمام کشور شنیده شود 

ایشان در ادامه نکاتی در خصوص هزینه سفر عمره سالجاری، مقدار ارز تخصیص یافته به زائران عمره، رعایت قوانین کشور میزبان و عدم درگیری با ماموران امنیتی و ارشادی، ساخت و ساز حرمین که ممکن است محدودیتهایی برای زائرین ایجاد نماید، رعایت نکات بهداشتی، کمک زائران جوان به افراد مسن جهت انجام مناسک، شرکت در نمازهای جماعت مکه مکرمه و مدینه منوره و آمار زائرین عمره مفرده سالجاری و همچنین بحث آموزش که زائران به صورت اینترنتی و آنلاین می توانند از آن استفاده نمایند بیاناتی را ایراد کرد.

حویزاوی در ادامه آماری راجع به اعزامهای عمره مفرده استان خوزستان داد.

در ادامه حجه الاسلام بحرینی نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان ضمن اشاره به بیان اهمیت این سفر معنوی گفت: این سفر باید وسیله ای برای سیرالی ا... بوده و زائر در این سفر 10 روزه باید نهایت استفاده از این ایام را بنماید.

وی در پایان سخنان خود از زائرین خواست که در طول سفر پرسشگر بوده و از روحانیون محترم تمام سوالات شرعی و دینی خود را سوال نمایند. همچنین از شش امام معصومی که آنها را در سرزمین وحی زیارت نموده اند یک حدیث آموزنده به عنوان سوغاتی معنوی سفر خود برای اقوام و خویشان خود ببرند. وی افزود: در مکه مکرمه و مدینه منوره از فرصت ها استفاده کنید و نگذارید وقت شما به بطالت بگذرد و خدای نکرده زمانی که از سفر برمی‌گردید، برای فرصت های از دست رفته حسرت بخورید.

حجه الاسلام والمسلمین بحرینی گفت کسانی که فکر می کنند پیامبر رحلت فرموده و در بین مانیست و می گویند غیز از خدا کمک نگیرید کوچکترین آشنایی با قرآن ندارند. ایشان ضمن اشاره به مدت کوتاه سفر عمره از زائران خواست بیشتر استفاده معنوی را از این مدت کوتاه کنند. نماینده بعثه رهبری ضمن اشاره به شکستهای عربستان در عراق و سوریه از زائران خواست در این مورد از بحث کردن با وهابی ها بخاطر عکس العمل شدید آنان خودداری نمایند.

سپس يكي از پزشكان كاروانها نكات مهمي در ارتباط با بحث بهداشت و رعايت موارد بهداشتي سفر و همچينين مراقبتهاي لازم در طول سفر اشاره كرد.

در ادامه همایش با اجرای نمادین مناسک عمره مفرده و آموزش آن توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به پایان رسید.

 


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.