پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام ۳۲۰هزار زائر در قالب ۱۰۱۸پرواز به سرزمين وحي

اعزام ۳۲۰هزار زائر در قالب ۱۰۱۸پرواز به سرزمين وحي

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: اطلاعات گذرنامه ۴۶۷هزار و ۷۶۶زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از اين تعداد ۳۶۷هزار و ۱۵۴رواديد صادر شده است.

حسن سرخوش، مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت گفت: تاكنون ۳۲۰هزار و ۸۱۹زائر ايراني در قالب ۱۰۱۸پرواز به سرزمين وحي اعزام شده اند.

وي با اشاره به بازگشت ۲۷۴هزار و ۸۱۹زائر ايراني به كشور، اظهار كرد: خوشبختانه اين تعداد از زائران عمره گزاران كشورمان، مناسك عمره را با موفقيت به پايان رسانده اند و هم اينك به ميهن اسلامي بازگشته اند.

سرخوش افزود: اعزام ۸۷هزار و ۲۶۲زائر با ۲۶۶پرواز شركت هواپيمايي ايران اير، ۷۹هزار و ۶۴۶زائر با ۲۵۰پرواز شركت هواپيمايي ماهان و ۱۵۳هزار و ۹۱۱زائر با ۵۰۲پرواز شركت هواپيمايي سعودي به كشور عربستان انجام شده است.

وي ادامه داد: تاكنون اطلاعات گذرنامه ۴۶۷هزار و ۷۶۶زائر ايراني براي صدور رواديد به كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از اين تعداد موافقت الكترونيكي براي ۴۱۱هزار و ۵۹۳نفر از عربستان دريافت و رواديد ۳۶۷هزار و ۱۵۴نفر نيز صادر شده است.

سرخوش با بيان اين كه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ايراني در مدينه و ۲۳ هزار زائر ايراني در مكه مكرمه حضور دارند، اضافه كرد: روزانه ۱۴ پرواز از ايستگاه‌هاي پروازي كشور به مقصد فرودگاه مدينه منوره و جده انجام مي‌گيرد.

وي متوسط تأخير در پروازها را حدود يك ساعت اعلام كرد و با اشاره به وضعيت زائران ۱۰ پروازي كه به سبب شرايط آب و هوايي لغو شده بود، خاطرنشان كرد: تعدادي از زائران اين پروازها در اسفندماه به سرزمين وحي اعزام شدند و اعزام ديگر زائران فروردين ماه انجام مي‌شود.

گفتني است، عمليات اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا ۶ تير ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت كه در اين مدت بيش از ۸۵۰ هزار زائر ايراني در قالب ۷ هزار كاروان به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.