پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پرونده عمره دانش‌آموزي بسته شد

پرونده عمره دانش‌آموزي  بسته شد

برنامه اعزام دانش آموزان به سفر عمره از ۲۷ بهمن آغاز و ۱۹ اسفند به پايان رسيد. در اين دوره دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز در قالب ۲۴ كاروان از ۹ ايستگاه پروازي براي اداي مناسك عمره به سرزمين وحي اعزام شدند.

 علي حسني، معاون ستاد عمره دانش آموزي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با بيان اينكه برنامه اعزام دانش آموزان به سفر عمره از ۲۷ بهمن آغاز و ۱۹ اسفند به پايان رسيد، اظهار كرد: در اين دوره دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز در قالب ۲۴ كاروان از ۹ ايستگاه پروازي براي اداي مناسك عمره به سرزمين وحي اعزام شدند.

وي گفت: دانش آموزان اعزام شده از نخبگان قرآني و فعالان تشكلهاي دانش آموزي مانند پيشتازان، بسيج دانش آموزي، اتحاديه انجمنهاي دانش آموزي، هلال احمر و ساير تشكلهاي دانش آموزي بودند.

معاون ستاد عمره دانش آموزي افزود: با همكاري صميمانه بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره و مكه مكرمه، علاوه بر اجراي برنامه‌هاي زيارتي مخصوص هر كاروان، برنامه‌هاي متنوع فرهنگي اجرا شد از جمله همايشهاي دانش آموزي با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري درمدينه منوره و مكه مكرمه، همايشهاي مكه شناسي و مدينه شناسي مصور و دوره ويژه زيارت هم انجام شد.

وي گفت: امسال دانش آموزان در مسجد شجره مدينه منوره و مسجدالحرام اقدام به تشكيل حلقه‌هاي قرآني كردند كه با استقبال پرشور دانش آموزان و حتي ساير زائران روبرو شد.


حسني افزود: امسال نام كاروانهاي عمره با نام شهداي دانش آموز مزين شد و در طول برگزاري عمره، يادواره شهدا در مكه و مدينه از جمله برنامه‌هاي عمره دانش آموزي بود. همچنين در روز پرستار، دانش آموزان عمره گزار با حضور در مراكز پزشكي حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران در مدينه منوره و مكه مكرمه، از پرستاران ايراني تقدير كردند.

برنامه ديگري كه در طول عمره دانش آموزي برگزار شد، يك روز برنامه پاكسازي و نظافت شهر مكه مكرمه بود كه با حضور معاون امير مكه برگزار شد.

حسني اظهار داشت: امسال دانش آموزان به نيابت از امام حسن عسكري (ع) و همچنين مقام معظم رهبري، عمره به جا آوردند. برنامه ديگر همايش نخبگان دانش آموزي بود كه در مكه و مدينه برگزار شد.

امسال دانش آموزان علاقه مند به ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر مسلمين جهان طوماري نوشتند و از مسئولان بعثه مقام معظم رهبري خواستند تا مقدمات ديدار با معظم له براي دانش آموزان فراهم شود.

نكته ديگري كه حسني به آن اشاره كرد اين بود كه عمره دانش آموزي امسال در فضايي آكنده از معنويت و شور ونشاط برگزار شد.


وي گفت: اميدواريم در سالهاي آينده هم بتوانيم جوابگوي خيل عظيم دانش آموزان علاقه مند به سفر معنوي عمره باشيم.

حسني اظهار داشت: در پايان از بعثه مقام معظم رهبري و شخص حجت الاسلام و المسلمين حاج آقاي قاضي عسكر و نمايندگان بعثه در مكه و مدينه و همچنين از مسئولان سازمان حج و زيارت به ويژه آقاي اوحدي و همكارانشان و همچنين از مسئولان محترم عمره سعادت و پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري به خاطر انعكاس خوب و مستمر اخبار سفر معنوي دانش آموزان و بانك ملت تشكر مي‌كنم.

معاون ستاد عمره دانش آموزي افزود: نكته قابل توجه در عمره امسال اين بود كه با توجه به نزديك بودن سال نو، دانش آموزان با حضور معنوي خود در سرزمين وحي براي سال نو آماده شدند و با معنويتي كه از سفر عمره كسب كردند به استقبال سال نو مي‌روند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.