پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در هفته 1500 رأس گوسفند برای زائرین مکه و مدینه ذبح می شود

در هفته 1500 رأس گوسفند برای زائرین مکه و مدینه ذبح می شود

برای تأمین غذای حدود 47  هزار نفر زائر در مکه و مدینه هفته ای 1500 رأس گوسفند ذبح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز در مکه مکرمه ، روزانه بیش از 300 رأس گوسفند در کشتارگاههای جده و مدینه ( به جز روزهای پنج شنبه و جمعه ) ذبح می شود.

اسدالله علی بیک مسئول تدارکات ستاد عمره می گوید : گوسفندی که برای کشتار انتخاب شده است سواکنی نام دارد که از کشور سودان آورده می شود . سایر گوسفندان موجود گوسفند نعیمی از کشورهای ایران و عراق و ترکیه و سوریه ، گوسفند حری که از کشور سعودی است ، گوسفند بربری که از سومالی است و چون جثه کوچکی دارد برای ذبح در حج استفاده می شود و گوسفند های استرالیایی که دمبه ندارند ، در کشتارگاه های عربستان یافت می شوند. 

علی بیک معتقد است از بین این گوسفندان ، گوسفندهای نعیمی و استرالیایی به دلیل چربی زیادتر قابل بهره برداری برای ما نیست اما گوسفند سواکنی به دلیل گوشت بهتر و چربی کمتر نژاد برتر است که روزانه 400 رأس برای زائران ذبح می شود.

بر اساس گفته علی بیک هر شب کشتار گوسفندان از ساعت 10 شب در کشتارگاه شمالی جده برای زائرین مکه و از ساعت 7 صبح در کشتارگاه مدینه برای زائرین مدینه  با حضور ناظر ایرانی و یک پزشک از بلدیه عربستان و پزشک کشتارگاه و با کمک حدودا 50 نفر ذابح مسلمان آغاز شده و پس از جدا کردن پوست و احشام داخلی بدون چربی و استخوان به صورت گوشت خالص آماده تحویل به ناظر ایرانی میشود . هر گوسفند طبق قرارداد فیمابین باید بین 18 تا 22 کیلو گوشت خالص داشته باشد و در صورتیکه کمتر یا بیشتر باشد مطلوب ما نخواهد بود .

بر اساس این گزارش گوسفندها را پس از شستشو داخل پارچه های مخصوص گذاشته و توسط ماشین های یخچال دار جهت استفاده به آشپزخانه مرکزی برده می شود

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.