پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ورزشکاران برتر سازمان حج و زیارت تجلیل شدند

ورزشکاران برتر سازمان حج و زیارت تجلیل شدند
بعد از ظهر روز گذشته مراسم تجلیل از ورزشکاران برتر سازمان حج و زیارت  برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مراسم تجلیل از ورزشکاران برتر این سازمان  در مسابقات ورزشی دهه فجر انقلاب اسلامی بعد از ظهر روز گذشته بیستم اسفندماه  با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین این سازمان و برخی چهره های ورزشی کشور در محل باشگاه ورزشی سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آقای علی تیموری گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی این سازمان ارائه داد و گفت : امسال برای هشتمین سال متوالی است که ورزشکاران برتر سازمان مورد تجلیل قرار می گیرند و هرساله مسابقات ورزشی به مناسبت دهه فجر با حضور همکاران این سازمان  در هفت رشته ورزشی شامل والیبال، فوتسال، دارت، شنا ، شطرنج ، تنیس روی میز،  آمادگی جسمانی برگزار می گردد و همچنین ورزشکاران این سازمان در مسابقات کارکنان دولت در رشته تنیس روی میز شرکت می کنند.
در ادامه این برنامه آقای طالقانی پیشکسوت عرصه کشتی کشور سخنانی در خصوص منش پهلوانی و اهمیت اخلاق در ورزشکاران بیان کرد.

پس از آن مهندس اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت که از دیگر شرکت کنندگان این مراسم بود به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت : در پایان ترم تحصیلی مدارس و  دانشگاه ها برای هردانش آموز و دانشجویی از طرف دانشگاه کارنامه ای ارائه می گردد که این کارنامه توانمندی دانشجو را در دروسی که در آن ترم به وی ارائه شده بیان می نماید.

وی افزود : اما در مدارس بزرگ دنیا در کنار کارنامه ، کارنمایی نیز برای محصلین صادر می شود که روند پیشرفت علمی آن فرد، تلاش وی ، مسئولیت پذیری و توانمندی او را نشان می دهد و علاوه بر آن بیانگر شخصیت وی در زندگی اجتماعی نیز هست و در واقع کارنما تحلیل جامع توان و ظرفیت یک دانشجو می باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: یک کارنما با نتیجه مطلوب نشانگر رشد همگن و منسجم یک فرد است و بیانگر این است که شخص به صورت تک بعدی رشد نکرده است و در تنها در یک حوزه موفق نیست و در سایر حوزه ها از جمله زندگی اجتماعی نیز پیشرفت داشته است.

مهندس اوحدی بیان کرد : تحقیقات روانشناسی در دنیا نشان می دهد، کسانی که در حوزه شخصیتی رشد همگن داشته اند بخصوص کسانی که در فعالیت های ورزشی شرکت داشته اند، در حوزه زندگی اجتماعی و خانوادگی موفق تر بوده اند و من خوشحالم در کنار کسانی هستم که علاوه بر انجام وظیفه در خدمت رسانی به ضیوف الرحمن در در زمینه ورزش نیز فعالیت دارند و موفقیت هایی را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد : خوشبختانه امروز در کشورمان فضای ورزش آمیخته با آموزه های دینی است و بعد از انقلاب اسلامی ورزش عامل تقویت وحدت، انسجام و برادری در مجموعه ها شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از کسانی که فرهنگ ورزش را در این سازمان ترویج داده اند و در این راستا تلاش می کنند، گفت : ورزشکاران بزرگ و با اخلاق می توانند الگوهای رفتاری خوبی برای افراد در جامعه باشند.

مهندس اوحدی با اشاره به خاطرات سالهای اسارت و اهمیت ورزش در تقویت روحیه اسرا بیان کرد: حاج آقای ابوترابی سید آزادگان همیشه در آن سالها می فرمودند: در دنیای اسارت سه چیز است که می تواند شما را نجات دهد : عبادت ، وحدت و ورزش. جالب اینجاست که اهمیت ورزش تا جایی است که در کنار عبات قرار می گیرد و اسرای عزیز علیرغم سختی حتی در فضای کوچک آسایشگاه ورزش را ترک نمی کردند.

وی ابراز خرسندی کرد: امروز خوشحالیم کشوری که حدود 10 سال گرفتار جنگ بوده  در حوزه ورزش در رشته های مختلف در آسیا و حتی در دنیا دارای جایگاه و مقام است.

وی در پایان تأکید کرد: دستاوردهای حاصل شده  در حوزه تربیت بدنی در سازمان را حفظ کنید و بنده نیز از این حرکت مفید حمایت خواهم کرد و مطلوب است در کنار ورزشی که با هدف سلامتی انجام می گیرد، در مسیر ورزش قهرمانی در کشور نیز گام برداریم.

در پایان این مراسم ورزشکاران برتر سازمان حج و زیارت در مسابقات دهه فجر  و مربیان ورزشی سازمان تقدیر شدند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.