پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در همایش یکروزه مدیران ستادی و استانی حج و زیارت در هرمزگان؛

اقدامات سازمان حج و زیارت در سال 92 تشریح شد

اقدامات سازمان حج و زیارت در سال 92 تشریح شد

همایش یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت به اتفاق نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و مرکز پزشکی حج و زیارت و همچنین مدیران عامل و مسئولان شرکت شمسا و مؤسسه عمره سعادت روز چهارشنبه 21 اسفند ماه در شهر بندرعباس برگزار شد.

مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز بمنظور شرکت در این اجلاس وارد فرودگاه بندرعباس شد و در آنجا مورد استقبال مسئولان ارشد استانی قرار گرفت.

وی در جمع خادمان زوار خطه نیلگون خلیج فارس با کارگزاران زیارتی استان هرمزگان دیدار کرد و نقطه نظرات آنان را شنید.

مهندس اوحدی پس از خوشامدگویی امان الله ماندگاری مدیر دفتر حج و زیارت هرمزگان طی سخنانی چنین اظهار داشت : در این جمع کاری صمیمی گردآمدیم تا اهم اقدامات و فعالیت های سال 92 را با یکدیگر مرور و جمع بندی کنیم و نگاهی به برنامه های سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در آستانه بهار طبیعت بهترین زمان برای تحول عالم خلقت و انسان هاست که در فضای آکنده از نشاط و شکوفایی بتوانیم در مسیر ترسیم شده حرکت کنیم و بکوشیم تا از زمان جلو بیفتیم و به احسن الحال دست یابیم و چه حالی نکوتر از آنکه توفیق پوشیدن جامه خدمت به بهترین بندگان او را که به ما اعتماد کرده اند، از دست نداده و زمینه سفر راحت و مطمئن ضیوف الرحمن و زائران عزیز را فراهم آوریم و با نگاهی به آنچه در سال 92 و در این 7 ماه در حوزه حج و زیارت رخ داد در می یابیم که به فضل خداوند گام های ماه در مسیر اهداف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با توفیق نسبی همراه بوده است.

مهندس اوحدی افزود : در موسم حج سال 92 با تلاش ارزنده همکارانم که همواره به سرمایه وجودی و نیت خالصانه آنها می بالم برنامه عمره 93-92 و حج سال 93 کاملاً بسته شد. اجاره مسکن حج و عمره تا حدود زیادی انجام گرفت بطوری که در ملاقات با وزیر حج عربستان در مهرماه امسال در موسم تمتع به ایشان گفتم همه چیز برای شروع عمره از نیمه اول صفر مهیا شده است و خوشبختانه با پیگیری مجدانه بعدی و حمایت های حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای قاضی عسکر بحمدالله طبق برنامه جلو رفتیم و در 14 صفر شاهد حضور زائران در کنار مرقد شریف نبوی(ص) بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت مسائل جوی بعضاً استثنایی امسال را عاملی دانست که امکان داشت آهنگ اعزام عمره را کاملاً بهم بریزد، لیکن با همت و درایت و انعطاف مسئولین سازمان و مؤسسه سعادت با کمترین آشفتگی و حاشیه بر آن فائق آمدیم و شرایط به حالت عادی رسید و مهمترین عامل این توفیقات، نیت و تقوا و توکل است که کارها را سهل و راه ها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در همین مقطع حضور پرشور و نیم میلیونی هموطنان در آیین اربعین و بزرگترین تجمع بشری در عتبات عالیات بود که بخوبی پشت سرگذاشتیم منجر به تشکیل ستاد دائمی اربعین گردید که جا دارد از حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی عسکر نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و حضرت آیت الله جزائری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اهواز و استانداران محترم خوزستان و ایلام و سایر استان های معین تشکر نمایم.

اوحدی تصریح کرد: ثبت نام حج تمتع خوشبختانه طبق برنامه پیش رفت بطوری که کاروان ها چندماه قبل از هر سال تکمیل شد و آموزش حجاج اعزامی از هم اکنون آغاز شده است. ضمن اینکه دریافت هزینه سفر طی دو قسط از برکات برنامه سالجاری است که بسیار موجب رضایت مردم بخصوص در آستانه عید نوروز قرار گرفت. همچنین تدبیر ثبت نام و فراخوان بصورت پلکانی باعث آرامش و عدم ازدحام و فشردگی زمان ثبت نام شد که این هم از دستاوردهای سال 92 بشمار می آید.

مهندس اوحدی تشکیل کارگروه های ساختار تشکیلاتی و امور مالی و منابع انسانی را واجد اهمیت بسیار توصیف کرد که حاصل آن استقلال دفاتر حج و زیارت استان ها در سطح استان و یا ایجاد انگیزه بیشتر در مأموریت های عتبات برای مأموران اعزامی شرکت شمسا بود.

وی بیان کرد : تأسیس و ثبت شرکت «توسعه و عمران امید زائر» برای جذب سرمایه های خارجی و هدایت ظرفیت های داخلی در راستای خدمات بهتر به زائران اعزامی را یک دستاور مهم برشمرد که در واقع با اعتقاد به یکپارچه سازی خدمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، شرکت شمسا و مؤسسه عمره سعادت تشکیل شده است و تحقق این راهکار می تواند بسیاری از ظرفیت های بالقوه را در قالب برنامه های سازمان حج و زیارت به عرصه بیاورد که ساخت و ساز و احداث زیرساخت های ضروری برای رفاه زائران عتبات یکی از برکات ان خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: روی هم رفته تحلیل عموم مردم و ارزیابی صاحبنظران نسبت به سازمان در رویکردهای اخیر آن مثبت است و باید از این فضای توأم با اعتماد استفاده کنیم.

مهندس اوحدی در ادامه با اشاره به اهمیت عنصر زمان در مدیریت علمی ضمن تأکید بر آموزه های دینی و بیان آیات و روایات در این زمینه ، در نظر گرفتن زمان در مدیریت را ضروری و حیاتی و عامل تسلط بر اوضاع و مانع آشفتگی امور خواند.

وی همینطور تحقق اقتصاد مقاومتی در حیطه سازمان حج و زیارت و جستجوی راهکارهای عملیاتی شدن آنرا یک وظیفه مهم تلقی کرد که سازمان حج و بعثه در صدد تبیین روشهای آن هستند.

وی در این مراسم متعاقباً از زحمات و خدمات شایسته آقای غلامرضا رضایی معاون پیشین سازمان حج و زیارت در این جمع تقدیر و تشکر و به رسم سپاس هدیه ای توسط رئیس سازمان حج به ایشان اهدا شد و همچنین تشکر ویژه حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای قاضی عسکر توسط مهندس اوحدی به نامبرده ابلاغ گردید و حاضران برای وی آرزوی استمرار توفیق در زندگی نمودند.

در جلسه بعد از ظهر امروز نیز مدیران سه استان هر کدام به نمایندگی از ده استان و پس از مشورت با یکدیگر نقطه نظرات و جمع بندی خود را طی گزارشی در جلسه ارائه کردند و مطالب به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز پیرامون برنامه های جاری و آتی بعثه مقام معظم رهبری سخن گفت.

گزارشات تکمیلی در نوبت های بعدی به اطلاع خوانندگان خواهد رسید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.