پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام بیش از 370 هزار ایرانی به عمره جاری/صدور روزانه هفت هزار روادید

اعزام بیش از 370 هزار ایرانی به عمره جاری/صدور روزانه هفت هزار روادید
بیش از 370 هزار زایر ایرانی طی چهار ماه گذشته و از آغاز مرحله نخست اعزام زائران به عمره مفرده به زیارت خانه خدا مشرف شده اند.

مرحله نخست اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده 93 -92 از 26 آذر ماه امسال آغاز شد و تا هفتم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از 370 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا در قالب عمره مفرده جاری مشرف شده اند و روزانه هفت هزار ویزا از طریق کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد مقدس صادر می شود.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت روزانه 15 پرواز و در هفته 100 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور به سمت فرودگاه های مدینه منوره و جده انجام می شود.

با پایان مرحله نخست اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده جاری، مرحله دوم اعزام ها از هشتم فروردین ماه سال آینده آغاز می شود و تا پنجم تیر ماه ادامه خواهد داشت.

بنابر اعلام سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در مرحله دوم نیز حدود 400 هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف می شوند.

در مجموع در عمره مفرده جاری، بیش از 800 هزار ایرانی به زیارت خانه خدا اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش دارد.

هم اکنون مدت اقامت زائران ایرانی در عربستان سعودی، 10 روز است که این مدت در ماه مبارک رمضان به 15 و 21 روز افزایش می یابد.

هزینه سفر به عمره مفرده جاری نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته و بر این اساس هزینه سفر به عمره جاری یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.