پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز آموزشی توجیهی مرحله دوم عمره گزاران شهرستان سنندج برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی مرحله دوم عمره گزاران شهرستان سنندج برگزار شد

دومین همایش متمرکز آموزشی توجیهی عمره گزاران شهرستان سنندج با حضور و سخنرانی نماینده معزز ولی فقیه در استان کردستان روز شنبه مورخ 92/12/24 راس ساعت 9:30 در محل سالن اجتماعات حضرت امام خمینی (ره) اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان در این جلسه که جمع کثیری از اعضای 6 کاروان شهرستان سنندج همراه عوامل اجرایی کاروانها و تعدادی از کارگزاران فعال استان حضور داشتند حاج آقای حسینی شاهرودی نماینده معزز رهبر فرزانه انقلاب اسلامی میهمان و سخنران ویژه برنامه بودند ایشان در خصوص فلسفه وجودی حج به ایراد سخن پرداختند و ضمن دعوت جوانان جهت حضور در این سفر معنوی فرمودند : حج فریضه ای بسیار معنوی است و تا انسان مشرف نشود نمی تواند آن را درک کند؛ در ادامه راهنمایی های لازم برای زائرین عزیز و کارگزاران زیارتی ارایه فرمودند.

هاشم ناظمی جلال مدیر حج و زیارت استان کردستان نیز طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشریح اهداف همایش ، گزارشی کلی از روند امورات در مدیریت حج و زیارت استان ارایه نمودند . وی گفتند خدمات رسانی با کیفیت از اولویت های اصلی سازمان حج و زیارت کشور است. امسال در زمان موسم حج تمتع (92) بیشتر برنامه ریزی های مورد نیاز عمره مفرده در عربستان به همت مسئولین محترم سازمان حج و زیارت کشور و بعثه مقام معظم رهبری انجام شد. و پس از 12 سال مجدداً کاروانهای عمره گزار در ماه صفر به سرزمین وحی اعزام شدند.

ناظمی جلال ادامه داد: امسال در استان کردستان 3340  نفر در قالب 24 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند ( 10 کاروان در مرحله اول و 14 کاروان در مرحله دوم) که در مقایسه با سال گذشته 60%  افزایش اعزام داشته ایم.

گفتنی است در ادامه چندین برنامه فرهنگی و آموزشی از جمله قصیده خوانی – اجرای نمادین مناسک حج و... اجراء شد. همچنین جناب آقای شهسواری مسئول محترم آموزش حج و زیارت استان مابین برنامه ها با ابتکار خاصی (پرسش و پاسخ) از مسئولین مرکز بهداشت ، مبارزه با مواد مخدر و ... برخی نکات آموزشی را به اطلاع زائرین رساندند.  

در پایان به قید قرعه به تعدادی از زائرین هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شد.

 


امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.