پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

« عمره گزاران شهرستان نهبندان بخشی از هزینه ولیمه خود را به احداث مصلی نماز جمعه این شهر اختصاص دادند.»

« عمره گزاران شهرستان نهبندان بخشی از هزینه ولیمه خود را به احداث مصلی نماز جمعه این شهر اختصاص دادند.»

زائرین عمره شهرستان نهبندان که برای اولین باردرقالب کاروانی ازمبدأ این شهرستان به سرزمین وحی مشرف شدند بخشی از هزینه ولیمه خود را به تکمیل مصلی نمازجمعه شهرستان نهبندان اختصاص دادند.

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: زائرین این استان در اقدامات خداپسندانه در کشور پیشتاز هستند و تاکنون از محل صرفه جویی در هزینه ولیمه ، طرحهای عام المنفعه متعددی نظیر طرح میقات و زائرین مدرسه ساز  را در استان اجرا و همچنین کمک به مرکز شیمی درمانی مرکز استان، کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات، درمانگاه بیماران کلیوی شهرستان قائن، خیریه باب الحوائج و امام زمان(عج) و دارالشفاء امام حسین(ع) فردوس، مسجد امام رضا(ع) در طبس را در پرونده خود دارند به گونه ای که از آنان به عنوان یک الگو درکشور نام برده می شود.

مدیر حج وزیارت استان اعلام داشت: زائرین نهبندان که در هفته گذشته به عمره مشرف شده اند تاکنون بیش از 15 میلیون ریال جهت تکمیل مصلی نماز جمعه این شهر و مسجد جامع روستای استونند کمک نموده اند و امیدواریم این اقدام خداپسندانه آغازی برای فراگیر شدن این فرهنگ معنوی و ادامه آن درکاروانهای بعدی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خزاعی امام جمعه شهرستان نهبندان نیز ضمن تشکر از این اقدام خوب زائرین اظهار داشت: باتوجه به اینکه سفرهای معنوی حج ، عمره و عتبات عالیات سفری ماندگار است به زائرین عزیز توصیه می شود با انجام کار خیر و انفاق ، خاطره این سفر معنوی را به معنای واقعی آن ماندگار نمایند.

وی افزود: اگر چه زائرین تمایل دارند بعد از این سفرخاطره انگیز مبالغی را جهت ولیمه و سایر موارد هزینه نمایند ولیکن توصیه می شود هزینه های بعد از سفر را به امور مهمتری مانند کمک به مراکز خیریه و امور مذهبی و فرهنگی اختصاص دهند.

امام جمعه نهبندان ابراز امیدواری کرد با شروع حرکت خوب زائرین عمره ، این فرهنگ در بین عموم نهادینه شود.

 

                                                                                            روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی

محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.