پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رضایتمندی از عملکرد سازمان حج ؛ عیدی خادمین ضیوف الرحمن

رضایتمندی از عملکرد سازمان حج ؛ عیدی خادمین ضیوف الرحمن
رئیس سازمان حج و زیارت : نظرسنجی ها حکایت از رضایتمندی مردم از عملکرد سازمان حج و زیارت دارد و اقدامات این سازمان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری و سایر مسئولان کشور مثبت ارزیابی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس اوحدی صبح امروز دوشنبه 26 اسفندماه در آخرین نشست مشترک کمیته های حج، عمره و عتبات این سازمان در سالجاری گفت : عمده برنامه های مورد نظر این سازمان با زحمات خالصانه شما عزیزان و خادمین ضیوف الرحمن به میزان قابل قبولی تحقق یافته و در نظرسنجی های صورت گرفته توسط دولت در  خصوص رضایتمندی مردم از دستگاه‌ها، خوشبختانه سازمان حج و زیارت در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

وی افزود: با تلاش و با برنامه ریزی های خوبی که در خصوص عمره جاری صورت گرفت بحمدالله بر اساس برنامه زمان بندی بعد از 30 سال اولین گروه از عمره‌گزاران ایرانی در نیمه اول ماه صفر به سرزمین وحی اعزام شدند و با مدیریت خوب هزینه ها بر اساس مستندات ضمن ارتقای کیفیت خدمات، 18 میلیون دلار در هزینه های عمره جاری و حج آینده صرفه جویی شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : خوشبختانه پیشرفت امور حج 93 رضایت بخش است و مدیریت خوبی که صورت پذیرفت ، قیمت گذاری حج آینده بدون هیچگونه حاشیه ای بخوبی انجام گرفت و  با دو قسطی کردن پرداخت هزینه کاروان های حج، هم اکنون کاروان های حج تمتع در سراسر کشور بسته شده و اطلاعات آنها برای کارهای آموزشی و امور روحانیون کاروان ها تحویل بعثه مقام معظم رهبری شده و این توفیق به برکت نیت خالص و خلاقیت و پشتکار همکاران در مجموعه سازمان حج و زیارت تحقق یافته است.

مهندس اوحدی با بیان اینکه همکاری مالی و سرمایه گذاری در شرکت «امید زائر» با استقبال خوبی روبرو شده است، اضافه کرد: تدبیر مهمی که در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران صورت گرفته، ثبت و تأسیس  «شرکت عمران و توسعه زائر» بود که مدیریت خوب منابع و تحقق اقتصاد حج  را در پی خواهد داشت و مجموعه های اقتصادی و بانک ها نیز با توجه به معنویت و تقدس این حوزه و توجیه اقتصادی و سودآوری پروژه ها در این عرصه وارد خواهند شد و در راستای تجهیز زیرساخت‌های خدمات رسانی به زوار به ویژه در عتبات عالیات گام خواهند برداشت.

وی با تقدیر از اقدامات شرکت شمسا در خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات، عنوان کرد: شرکت شمسا در نظام زیارتی کشور به یک الگو مبدل شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آزاد سازی واگذاری فیش‌های حج و عمره ، اعلام کرد: تصمیم به تسهیل در واگذاری فیش های حج و عمره اقدامی راهگشا بود که در سالجاری اتفاق افتاد که موجب ایجاد تعادل در قیمت فروش این فیش ها در بازار شد و مردم از این اقدام سازمان  ابراز رضایت و خرسندی می‌کنند و بدین ترتیب عملاً جلوی رواج دلالی در این حوزه گرفته شده است.

مهندس اوحدی بیان کرد: با توجه به استقبال مشتاقان زیارت امام حسین(ع) در ایام عید نوروز ظرفیت اعزام زائران در این ایام حدود 60 درصد افزایش یافته و علاوه بر آن بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و در چارچوب دستورالعمل تنظیمی ، برای داوطلبین اعزام زائر به عتبات توسط شرکت‌های مجاز زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت مجوز صادر می شود که این اقدام به برخی حاشیه سازی ها پایان داده است.

وی ابراز خرسندی کرد: در تعامل خوبی با کنسولگری عربستان در تهران و مشهد هستیم و بدین ترتیب روند صدور ویزای زائران بدون هیچگونه مشکلی ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان انتصاب جناب آقای علیرضا رشیدیان به سمت استاندار خراسان رضوی و انتصاب آقای حسین اسماعیلی به سمت مدیر دفتر بازرسی و نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه را به ایشان تبریک گفت و انتصاب این عزیزان در سمت‌های یادشده را مایه برکت برای مردم و زائران دانست.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.