پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفتگو با مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ؛

اقدامات سازمان حج در حوزه سفرهای عتبات در سالجاری تشریح شد

اقدامات سازمان حج در حوزه سفرهای عتبات در سالجاری تشریح شد
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اقدامات این سازمان در حوزه سفرهای عتبات عالیات در سالجاری را تشریح کرد.

«محسن نظافتی» پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: در سالجاری 6 مرحله پیش ثبت نام اینترنتی برای نام نویسی از مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) در سامانه این سازمان انجام گرفت و امسال بیش از نهصد هزار نفر از هموطنان در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با اشاره به ساماندهی زائران برای اعزام به عتبات در ایام عرفه افزود: امسال برای اولین بار سازمان حج و زیارت به طور جدی در امر سازماندهی زائران حسینی(ع) ایام اربعین وارد شد و 5 جلسه هماهنگی با حضور بیش از 30 دستگاه مرتبط در سازمان حج و زیارت برگزار شد و بدین ترتیب بیش از 477 هزار زائر ایرانی در قالب طرح ساماندهی این سازمان در ایام اربعین ضمن گروه بندی و کاروانی شدن با پوشش بیمه و درمان به کربلای معلی مشرف شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: برنامه ریزی برای بازگشت زائران ایام اربعین به کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که در این خصوص نیز تسهیلاتی برای بازگشت زائرین در 3 مرز فعال کشور شامل چزابه، شلمچه و مهران اندیشیده شد و امید است با تجربه حاصل شده امسال، در سالهای آتی خدمات بهتری به زائران در ایام اربعین ارائه گردد.

وی اضافه کرد : پس از پایان ایام اربعین به منظور برنامه ریزی برای اعزام زائران به عتبات در ایام خاص و مناسبتها «ستاد دائمی اربعین» در سازمان حج و زیارت تشکیل شد.
نظافتی اضافه کرد: با توجه به استقبال هموطنان برای اعزام به عتبات در ایام عید نوروز تعداد اعزام ها در این ایام 60 درصد افزایش می یابد و قریب به 80 هزار زائر ایرانی در ایام عید به عتبات عالیات مشرف خواهد شد.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ظرفیت اعزام ها در ایام نوروز و پاسخگویی به مشتاقان این سفر تمهیداتی اندیشیده شده و بر این اساس دستور العملی توسط سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تدوین شده که به دفاتر مجاز خدمات زیارتی ابلاغ شده و این دفاتر می توانند با مراجعه به سازمان برای اعزام زائر به عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام نمایند که خوشبختانه تعدادی از هموطنان هم در قالب این کاروان ها ثبت نام شده و اعزام می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی آشپزخانه صنعتی متمرکز در کربلا با ظرفیت 15 هزار پرس در هر وعده که ارتقاء کیفیت غذا و بهداشت را در پی دارد ، از اعزام تیم مسکن و هیئت بررسی هتل‌ها به عراق به منظور ممیزی هتل‌های شهرهای نجف و کربلا که در ارتقاء سطح کیفی هتل‌ها نقش مؤثری خواهد داشت، خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت بیان کرد: چارت تشکیلاتی عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت ارتقاء یافته که این اقدام زمینه لازم برای خدمات‌دهی بهتر به زائران را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تأسیس «شرکت توسعه و عمران امید زائر» در راستای توسعه زیرساخت‌های خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات، گفت : زمینه برای سرمایه گذاری و مشارکت بانکهای کشور و شرکت ها در امر هتل‌سازی، حمل و نقل و سایر خدمات در کشور عراق فراهم شده است که امید است سرمایه گذاری ایرانیان و عراقی ها زیرساخت های لازم برای خدمات دهی به زائرین در عتبات را فراهم آورد.

وی در پایان بیان کرد: نظارت بعثه مقام معظم رهبری و  ادارات کل  بازرسی و عتبات سازمان بر عملیات سفرهای عتبات تقویت شده که این اقدام در کنترل خدمات به زائران نقش مهمی خواهد داشت.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.