پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستين دفتر حج وزيارت در دهدشت افتتاح شد

نخستين دفتر حج وزيارت در دهدشت افتتاح شد

با حضور امام جمعه دهدشت، مدير حج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد و مسئولان اين استان، نخستين دفتر حج و زيارت با نام معراج نور در دهدشت افتتاح شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، با حضور امام جمعه دهدشت، مديرحج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد و فرماندار كهگيلويه در دهدشت دفتر حج و زيارت اين شهرستان افتتاح شد.

در آيين افتتاح دفتر زيارتي معراج نور دهدشت، رحمان فاضلي با تسليت فرارسيدن ايام فاطميه، حضرت فاطمه (س) را محور مباهله و محور خلقت عنوان و تصريح كرد: وعده الطاف حق در حفظ و تداوم آئين محمدى (ص) به وسيله بانوي دو عالم محقق شده است.

مدير حج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه آن حضرت محور اصحاب كساء و تداوم‌بخش نسل پيامبر (ص) است، افزود: دخت نبي مكرم اسلام الگوي تمام عيار زنان است.

فاضلي با اشاره به راه‌اندازي دفتر حج و زيارت در دهدشت، ابراز داشت: اين دفتر در راستاي خدمات‌رساني به زائران عتبات عاليات و بيت‌الله الحرام از امروز فعاليت خود را آغاز مي‌كند.

اين مسئول خدمات‌رساني و تمهيد مقدمات لازم براي سفرهاي زيارتي خارج از كشور را وظيفه ذاتي سازمان حج و زيارت خواند و گفت: ارائه خدمات سفرهاي زيارتي داخلي و تورهاي گردشگري در حيطه كار اين دفتر نيست.

فاضلي خدمات دفاتر زيارتي را در چهار مقوله حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عاليات عراق و سوريه تعريف كرد و ابراز داشت: در حال حاضر به دليل مسايل امنيتي سفرهاي زيارتي به سوريه تعطيل شده است.

مديرحج و زيارت كهگيلويه و بويراحمد نبود دفتر زيارتي در شهرستان كهگيلويه و بخش‌هاي تابعه را به دليل كمبود زائران خواند و تصريح كرد: تعداد پنج دفتر زيارتي در سطح استان كهگيلويه و بويراحمد فعاليت دارند.

فاضلي حد نصاب زائران براي راه‌اندازي دفتر زيارتي را ۳۰۰ نفر برشمرد و اذعان داشت: به رغم كم بودن تعداد متقاضيان حج و عتبات در كهگيلويه، با پيگيري‌هاي امام جمعه دهدشت، نماينده شهرستان در مجلس و فرماندار، سازمان حج و زيارت استان در راستاي خدمات‌رساني بهتر به زائران اقدام به راه‌اندازي دفتر زيارتي در دهدشت كرده است.

به گفته فاضلي در صورتي‌كه تعداد زائران متقاضي در شهرستان‌هاي چرام، لنده، و بخش‌هاي كهگيلويه به حد نصاب ۲۰۰ نفر برسد در اين نقاط دفتر زيارتي راه‌اندازي خواهد شد.

لوح مجوز فعاليت دفتر زيارتي معراج نور دهدشت به عابدنژاد مسئول اين دفتر اهدا شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.