پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج خبر داد:

افزايش ۵۵ درصدي اعزام‌هاي عتبات نسبت به سال گذشته

افزايش ۵۵ درصدي اعزام‌هاي عتبات نسبت به سال گذشته

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه اعزام‌هاي نوروزي عمره و عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۷ فروردين ماه ادامه دارد، از افزايش ۵۵ درصدي اعزام‌هاي عتبان نسبت به سال گذشته خبر داد.

 «ناصر خدرنژاد» با اشاره به اعزام‌هاي نوروزي عمره و عتبات، توضيح داد: اعزام‌هاي نوروزي عمره و عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۷ فروردين ماه سال ۹۳ ادامه خواهد داشت.

وي با بيان اينكه تعداد روزها و قيمت‌هاي نوروزي اعزام به عمره و عتبات با روزهاي ديگر سال تفاوت مي‌كند، اين تفاوت قيمت را كه اندكي افزايش يافته است به سبب افزايش استقبال زائران و فراهم كردن امكانات بيشتر عنوان كرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به افزايش تعداد پروازهاي قبل از نوروز به عربستان و عراق، خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از ۳۷۰ هزار زائر ايراني به عمره مشرف شده اند و نيز تعداد زائران ايراني اعزام شده به عتبات عاليات نسبت به سال گذشته بيش از ۵۵ درصد افزايش داشته است.

وي همچنين از تأخيرهاي يك ماه پيش برخي پروازها به علت تغيير شرايط آب و هوايي سخن گفت و با بيان اينكه برخي تأخيرها هم به سبب مشكلات فني هواپيما رخ داده بود، وضعيت پروازها را مناسب ارزيابي كرد و افزود: هم اكنون پروازهاي عمره و عتبات با كم‌ترين تأخير در جريان است.

خدرنژاد ادامه داد: البته دو روز پيش با تأخيري ۲۴ ساعته در جده مواجه شديم كه ناشي از ايجاد مشكل فني براي هواپيمايي ايران اير بود كه اين مشكل رفع شد و زائران به سلامت به آغوش ميهن بازگشتند.

وي در پاسخ به پرسشی مبني بر وعده اي كه پيش از اين براي ساخت دو مجتمع خدماتي و رفاهي ويژه زائران عتبات در مرزها كشور داده بود، از تشكيل كنسرسيومي براي اين منظور خبر داد.

اين مقام مسؤول گفت: كنسرسيومي متشكل از برخي بانك‌هاي كشور، بخش‌هاي مختلف اقتصادي و نيز شركت توسعه و عمران اميد زائر در حال تشكيل است كه در بحث زيرساخت‌هاي مرزي و نيز ساخت هتل‌ها در عتبات عاليات اقدام خواهد كرد.

وي كه همزمان با فرا رسيدن تعطيلات نوروزي براي زيارت مرقدهاي مطهر ائمه مدفون در كشور عراق عازم نجف اشرف است، بازديد از برخي زمين‌هاي پيشنهاد شده براي ساخت هتل‌هاي بزرگ در كربلا و نجف را در دستور كار خود دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.