پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام حدود سه ميليون زائر عمره‌گزار به سرزمين وحي

اعزام حدود سه ميليون زائر عمره‌گزار به سرزمين وحي

مسئولان حج عربستان در تازه ترين گزارش خود درباره موسم عمره، تعداد عمره گزاراني را كه از ابتداي موسم وارد سرزمين وحي شده اند، حدود سه ميليون نفر اعلام كردند.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسانه‌هاي سعودي، بر اساس گزارش وزارت حج عربستان، تا ساعت ۲۴ شامگاه ۱۳ جمادي الاول، تعداد كل عمره گزاران وارد شده به سرزمين وحي به دو ميليون و ۶۸۳ هزار و ۱۲۹ نفر رسيده است.

اين گزارش مي‌افزايد از ابتداي موسم حج در اول ماه صفر تا ۱۳ جمادي الاول جاري، دو ميليون و ۶۸۳ هزار و ۱۲۹ عمره گزار وارد سرزمين وحي شدند.

اين گزارش از نظارت الكترونيكي و ميداني بر روند خدمات به عمره گزاران خبر داد و اعلام كرد ميزان تخلف (باقي ماندن زائران پس از مهلت مقرر) به ۱۲ صدم درصد كاهش يافته است كه نشان دهنده موفقيت گسترده به كارگيري سامانه الكترونيك براي انجام تدابير مربوط به عمره گزاران است كه در اسرع وقت انجام مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، از ابتداي موسم عمره تا كنون بيش از سه ميليون و ۳۳۱ هزار و ۲۴۰ رواديد عمره صادر شده است.

در گزارش وزارت حج عربستان آمده است تعداد كل عمره گزاران در مدت مشابه سال ۱۴۳۴ ق، دو ميليون و ۳۹ هزار و ۶۲۰ عمره گزار و تعداد رواديد صادره هم دو ميليون و ۵۸۲ هزار و ۱۸ رواديد بود.

وزارت حج عربستان اعلام كرده است مسير الكترونيك عمره از همان ابتداي موسم آغاز شده تا عمره گزار به رواديد مطلوب خود دست يابد.

وزارت حج عربستان بر پيگيري بسته خدمات ارائه شده به عمره گزاران از طريق سامانه الكترونيك و كميته‌هاي ميداني تاكيد كرد واز دريافت شكايتها و ملاحظات و توضيحات عمره گزاران خبر داد.

وزارت حج عربستان بر ارتقاي سطح خدمات رساني به عمره گزاران و همچنين بازخواست هر دستگاهي كه در انجام امور عمره گزاران كوتاهي كند تاكيد كرد.

وزارت حج عربستان اعلام كرده است هدف از طرحهاي الكترونيكي كه دولت عربستان اجرا مي‌كند، ارتقاي خدمات به عمره گزاران است.

در اين گزارش پيش بيني شده است كه تعداد عمره گزاران تا پايان موسم عمره به شش ميليون نفر برسد.

وزارت حج اعلام كرده است: عملكرد شركتها و نهادهاي عمره را زير نظر دارد و با متخلفان برخورد مي‌كند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.