پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری جلسه هماهنگی مراسم نوروز 1393 با حضور روحانیون و مدیران کاروانها در مکه مکرمه

برگزاری جلسه هماهنگی مراسم نوروز 1393 با حضور روحانیون و مدیران کاروانها در مکه مکرمه

جلسه هماهنگی مراسم نوروز 1393 با حضور روحانیون و مدیران کاروانها در سالن اجتماعات هتل دارهادی مکه مکرمه برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز در مکه مکرمه حجت الاسلام خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با اشاره به  ویژگیهای بهار گفت : زنده شدن مجدد زمین و احیا شدن اشجار و رویش گلهای زیبا از شاخ و برگهایی که در زمستان خشک بودند این درس را به ما می دهد که اگر انسان بخواهد نهال انسانیت در وجودش گل کند و زنده شود ، باید به مصداق آیه " من عمل صالحاَ من ذکر و انثی فلنحیینه حیاتا طیبه " با تقوا و عمل صالح زندگانی دیگری پیدا کند و زنده شود .

حجت الاسلام خادمی ادامه داد : در برخی روایات داریم در عید نوروز کشتی نوح بر زمین نشست ، آتش بر ابراهیم گلستان شد ، حتی در برخی روایات ظهور حضرت حجت هم در عید نوروز خواهد بود .

حجت الاسلام خادمی با اشاره به علاقه زائرین برای حضور در مسجدالحرام در زمان تحویل سال گفت: بهترین جا برای ابراز بندگی نسبت به خداوند متعال مسجدالحرام است. در سال گذشته سعودیها به خاطر نظم و انضباط و دعا و التجای همزمان ایرانیها تعجب و تشکر کردند. اما در یک سال هم در ایام حج موقع تحویل سال متأسفانه دهها هزار ایرانی در مسجدالحرام صوت و دست زدند و آنها این کار را به کار مشرکین قریش که در مسجدالحرام صوت و دست میزدند تشبیه کردند 

حجت الاسلام خادمی از مدیران و روحانیون کاروان ها خواست تا با توجیه زائرین نسبت به حفظ فضای معنوی مسجدالحرام اهتمام ورزیده و زائرین در مسجدالحرام از هر کاری که باعث خدشه دار کردن اعتقادات و سنت های ما شود خودداری نمایند.

در ادامه این جلسه محمدعلی رضایی مسئول ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه به مدیران کاروان ها تأکید کرد با توجه به اینکه زمان تحویل سال قبل از نماز عشاء است، تذکرات لازم و نحوه حضور در مسجدالحرام را برای زائرین توجیه کنند .

رضایی به مدیران کاروانها یاداوری کرد :زائرین از بردن سفره هفت سین به مسجدالحرام و توزیع شیرینی و شکلات و روبوسی در زمان تحویل سال در مسجدالحرام خودداری کنند.

سپس مرتضی نصراللهی و رضا ضیائیان مسئولین نقل ستاد ضمن اعلام آماده باش کامل با ظرفیت بیشتر برای جابجایی زائرین از سه ساعت قبل و بعد از زمان تحویل سال ،

نکات لازم را جهت هماهنگی مدیران ثابت هتل ها با زمان حمل و نقل توسط اتوبوس ها و راهنمایی و هدایت زائرین بیان کردند

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.