پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

روزانه 300 اتوبوس کار جابجایی زائرین را بین جده و مدینه و مکه بر عهده دارند

روزانه 300 اتوبوس کار جابجایی زائرین را بین جده و مدینه و مکه بر عهده دارند

استفاده از وسائط نقلیه مناسب و باکیفیت و بهره مندی از نیروی باتجربه و کارآمد در بخشهای مختلف اعم از نظارت ، خدمات ، سرویس و راننده نقش بسزائی در رفاه حال زائرین در سفرهای زمینی  دارد

موسسه عمره سعادت همراه با کلیه عوامل خدماتی مربوطه و با انتخاب شرکتهای مناسب و مجهز نقل در عربستان سعودی خدمات قابل توجهی را در خصوص امر جابجایی زائرین در حمل و نقل درون شهری و برون شهری داشته است

 مسئول نقل ستاد عملیات عمره به خبرنگار حج نیوز در مکه مکرمه گفت : در عمرة سال 92-93  جابجایی کاروان ها بین شرکت های ام القری، حافل، قوافل، رواحل و نقل الجماعی و ابوسرحد و الماسه تقسیم گردیده است. که شرکت نقل الجماعی، رواحل و ام االقری و حافل بیشترین سرویس دهی را در امر جابجایی زائرین دارند .

وی افزود : با پیگیری دفتر نمایندگی سازمان ، امسال برای اولین بار اتوبوس های صفر کیلومتر 2014 از شرکت قوافل و نقل الجماعی برای مزارات و بازدید اماکن مقدسه اختصاص داده شده است.

مرتضی نصراللهی افزود : در موسم عملیات عمرة مفرده کلیة کاروان ها و گروه ها در ابتدا وارد مدینة منوره می شوند که نیمی از این مسافرین با پرواز جده عازم سرزمین وحی می شوند و روزانه حدود 60 اتوبوس کار جابجایی زائرین را از جده تا مدینه برعهده دارند .

وی با اشاره به خروجی کاروان ها از مدینه به مکّة و از مکه به جدّه ادامه داد : زائرین پس از اقامت 5 روزه درمدینة منوره روزانه با 120 اتوبوس عازم مکّة مکرمه می شوند و 120 اتوبوس هم زائرین را از مکه به فرودگاه جده منتقل می کند.

نصراللهی به ایستگاههای بین راهی مدینه اشاره کرد و گفت: زائرین در مسیر جده به مدینه در ایستگاه بین راهی سلوم که 180 کیلومتری مدینه قرار دارد پذیرایی می شوند و در بازگشت از مدینه و مسجد شجره به طرف مکه در ایستگاه بین راهی حرمین در 220 کیلومتری مکه توقف دارند.

مسئول نقل ستاد عمره با اشاره به کاهش حجم خرید زائرین و نداشتن بار حجیم گفت: برای انتقال بار زائرین به هر دو کاروان یک دستگاه کامیون اختصاص داده شده است که روزانه بیش از 60 کامیون ، بار زائرین را از مدینه به مکه و از مکه به جده انتقال می دهد .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.